شناسهٔ خبر: 12634 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

از تازه های اندیشه چه خبر؟

«جلد چهارم تاریخ فلسفه‌ی راتلج؛ رنسانس و عقل باروری سده‌ی هفتم» نوشته و ویراسته ج. چ. آر. پارکینسون و ترجمه حسن مرتضوی که توسط نشر پویانگار منتشر شده یکی از تازه های نشر چشمه در روزهای اخیر است.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به اهالی حوزه اندیشه و علوم‌انسانی که علاقمند هستند بدانند کتابفروشی نشر چشمه اخیرا چه کتاب‌هایی در این حوزه برای فروش عرضه کرده است توصیه می‌شود این خبر را بخوانند؛

«بوته بر بوته؛ آثار معاصران در بوته‌ی نقد» نوشته قاسم هاشمی‌نژاد، «مبانی انسان‌شناسی پزشکی» نوشته پیمان متین، «عقلانیت دانش علمی روش‌شناسی انتقادی» نوشته دکتر علی ساعی از دیگر آثار جدید حوزه ندیشه است؛ کتاب های نامبرده به ترتیب توسط نشر هرمس، نشر فرهامه و نشر آگه منتشر شده‌اند.

اما «لیبرالسم سیاسی» نوشته جان رالز با ترجمه‌ی موسی اکرمی که توسط نشر ثالث منتشر شده است، از دیگر کتاب هایی است که به نظر می رسد استقبال خوبی هم در همین مدت منتشر شده از آن شده است.

«گرامیداشت دموکراسی» نوشته جان تیرمن و ترجمه‌ی لطف ا... میثمی با مقدمه‌‌‌ی هواردزین، «سازوکارهای هرج و مرج؛ یکجانبه گرایی تکثیر تسلیحات و تروریسم» نوشته پیرکونزا با ترجمه‌ی مجتبی نجفی و مقدمه مرحوم عزت‌ا... سحابی و فریبرز زئیس دانا و «جشن ها و آئین های ایرانی؛‌با تکیه بر اسطوره‌ و مردم‌شناسی» نوشته حسام‌الدین مهدوی از جمله آثار تازه منتشر شده در حوزه علوم انسانی به شمار می آیند.

«جنگ پنهان؛ ایالات متحده و تحریم‌های عراق» نوشته جوی گوردن و ترجمه‌ی دکتر زهرا کسمتی،‌ »کودتا» نوشته یرواند آبراهامیان و ترجمه محمد ابراهیم فتاحی، «مبانی تاریخ هنر» نوشته گرانت پوک و دانیا نیویل و ترجمه‌ی مجید پروانه‌پور و دو کتاب از آرتورشوپنهاور با ترجمه رضا ولی‌یاری با نام‌های «ریشه‌ی چهارگان اصل دلیل کافی» و «در باب طبیعت انسان» نیز کتاب هایی هستند که علاقمندان به حوزه اندیشه وعلوم انسانی می‌توانند آنها را مطالعه کنند.

نظر شما