شناسهٔ خبر: 12640 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کعبه هفتاد» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود

انتشارات عصرداستان کتاب «کعبه هفتاد» اثر اکبر خلیلی که رهاورد سفر حج وی با جانبازان است، برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان که این روزها در بلاتکلیفی به سر می‌‌برد و تا پایان سال باید نسبت به تخلیلی ساختمان فعلی محل بنیاد اقدام کند،‌ انتشار رمان «کعبه‌هفتاد» اثر اکبر خلیلی را در دست انجام دارد.

اکبر خلیلی نویسنده این کتاب به تسنیم گفت:‌ تاکنون آثار بسیاری در حوزه جانبازان منتشر شده است،‌ اما با وجود کمیت فراوان هنوز نتوانسته‌ایم گوشه‌ای از آنچه که باید و شایسته بود را انجام دهیم.

وی افزود: یکی از دلایل این امر این است که بر خلاف اینکه همه در کلام از دفاع مقدس سخن می‌گوییمف‌ در عمل به آن چه که باید و وظیفه داریم در این عرصه توجه نشان نمی‌دهیم،‌ در دولت‌های پس از انقلاب کسانی که در حوزه فرهنگ روی کار آمده‌اند،‌ کمتر به این قسمت از تولیدات توجه نشان داده‌اند،‌  آن هم توجه خالصانه. به عبارت بهتر باید بگویم ما ادبیات دفاع مقدس را بدون متولی رها کردیم،‌  تنها این نوینسدگان و هنرمندان بودند که ادای دین کرده و در عرصه حضور داشتند.

خلیلی گفت: من نویسنده باید به نوبه خود بیش از اینکه قلم بر دست گیرم و درباره هر موضوعی اثر تألیف کنم،‌ ابتدا در عرصه دفاع مقدس قلم‌زنی کنم،‌ باید خود را موظف بدانم که اثری بی بدلی در حوزه دفاع مقدس پدید آورم،‌ تا بتوان با واسطه این آثار آیندگان را نیز آگاهی داد،‌  در مرحله بعد این ناشران هستند که باید ادای دین کنند و نسبت به چاپ آثار دفاع مقدس توجه و جدیت بیشتری به خرج دهند. اگر بخواهیم هر یک از ما نویسندگان و ناشران منتظر بمانیم تا دولت توجه جدی به این حوزه داشته باشند،‌ نه تنها اثری خلق نمی‌شود،‌ بلکه دین خود را نیز ادا نکرده‌ایمو

این نویسنده گفت: «کعبه هفتاد» سفرنامه یا شبه رمانی است از سفر جانبازان دفاع مقدس در سال ۱۳۷۰ به مکه معظمه که به کوشش انتشارات «عصر داستان» منتشر می‌شود.

خلیلی که سال‌ها به عنوان خبرنگار دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشت،‌ ادامه داد:‌ سال ۱۳۷۰ به همراه جمعی از جانبازان دفاع مقدس به مکه معظمه سفری داشتم تا بتوانم از خلال این سفر با شناختی که از این ایثارگران برایم حاصل می‌شود،‌ رمانی در عرصه دفاع مقدس تألیف و منتشر کنم،‌ اما درجریان این سفر حوادثی رخ داد که موضوع اصلی نگارش این سفرنامه و شبه رمان شد. «کعبه هفتاد»‌ روایتی است از برخوردهای ناجوانمردانه مسئولان عربستان با جانبازان دفاع مقدس ایران که در سال ۷۰ رخ داد.

این نویسنده افزود: پیش از این برخی از قسمت‌های این رمان در پاورقی روزنامه اطلاعات در همان سال‌های ۷۰ تا ۷۲ منتشر شده است،‌ که اینک قرار است، برای نخستین‌بار از سوی انتشارات عصر داستان منتشر می‌شود.

نظر شما