شناسهٔ خبر: 12649 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پخش «اولین تکیه‌گاه» صلح میرزایی در دهه فاطمیه

فیلم تلویزیونی «اولین تکیه‌گاه» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی و محصول سیما فیلم به منظور پخش در ایام فاطمیه مراحل پایانی تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ صلح میرزایی  گفت: فیلم تلویزیونی «اولین تکیه‌گاه» به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی و محصول سیما فیلم به منظور پخش در ایام فاطمیه مراحل پایانی تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: آنچه که در متن محلوجیان برجسته و ارزشمند بود تصویر درست تلاش‌های یک زن برای نجات فرزند بیمارش است که با اوج و فرودهای دراماتیک مناسب پرداخته شده بود.

میرزایی افزود: او در این مسیر متوسل به حضرت فاطمه زهرا (ع) می‌شود و این توسل با نگاهی متفاوت و ویژه در فیلمنامه ترسیم شده بود و ما نیز در اجرا تلاش کردیم تا این مفهوم به مناسب‌ترین شکل ممکن به بیننده منتقل شود.

این کارگردان تصریح کرد: سبک زندگی ایرانی- اسلامی و کمک به همنوع نیز از دیگر مفاهیمی بود که ما در این فیلم تلویزیونی به آن‌ها توجه داشتیم.

وی در خصوص انتخاب لاله اسکندری برای نقش اول این اثر اذعان داشت: از زمان مطالعه فیلمنامه تا پیش تولید اولین بازیگری که همواره در ذهنم بود لاله اسکندری بود که خوشبختانه این امر محقق شد و او نیز در اجرا به بهترین شکل ممکن از عهده ایفای این نقش سخت و پیچیده برآمد.

فیلمنامه «اولین تکیه‌گاه» به قلم سید علی اکبر محلوجیان درباره ریحانه زنی است تنها که شوهرش پس از هزینه فراوان فوت کرده است و او با پسرش، در خانه‌ای کنار صاحبخانه‌اش، معصومه و ناصر زندگی می‌کند و برای گذراندن زندگی و تهیه خرج عمل چشم پسرش که در اثر تصادف چشمش آسیب دیده در یک کارخانه کار می‌کند و همزمان لباس عروس هم می‌دوزد. او از کارخانه اخراج می‌شود تا اینکه...

وی افزود: برای این پروژه در مجموع ۲۲ جلسه تصویر برداری پیش بینی شده که تماما «در تهران است و منزل ریحانه، کلانتری، امامزاده و آشپزخانه صنعتی از جمله لوکیشن‌های این این اثر است.

لاله اسکندری، علی سلیمانی، مریم کاویانی، فریبا نادری، مهدی فقیه، حسن مهمانی و امین امامی از بازیگران این فیلم هستند.

همچنین عوامل پشت دوربین» اولین تکیه‌گاه «عبارتند از: تهیه کننده: امیر حسین یزدانی، فیلمنامه: علی اکبر محلوجیان، نرگس الهی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مجتبی وحیدی، دستیار دوم کارگردان: امیر تجری، مدیر تولید: سید حسین هادیانفر، مدیر تصویربرداری: ناصر کاووسی، صدابردار: بهمن حیدری، طراح صحنه و لباس: مهدی دیلمی، چهره‌پرداز: پروین نویدی، تدوین: سیامک مهماندوست، صداگذاری و ترکیب صدا: بهمن حیدری، عکاس: نسرین رضایی، منشی صحنه: مونا پیرایش.

«اولین تکیه‌گاه» را یزدانی در گروه فیلم‌های تلویزیونی سیمافیلم تهیه می‌کند.

نظر شما