شناسهٔ خبر: 12652 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختتامیه جشنواره بیستم مطبوعات به تعویق افتاد

دبیر بیستمین جشنواره سراسری مطبوعات، خبرگزاری‎ها و پایگاه‎های اطلاع رسانی از تغییر زمان مراسم اختتامیه این رویداد خبر داد و گفت: این مراسم هفته آینده برگزار می‎شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ فرید قاسمی افزود: تصمیم براین بود که این آیین در دهه اول اسفند برگزار شود اما با توجه به اجرای برنامه هایی متعدد از جمله اختتامیه موسیقی فجر و یکی دو برنامه دیگر که در لیست رزرو تالار وحدت قرار داده شده بود، مقرر شد که این آیین اوسط هفته آینده( دوشنبه یا سه شنبه) برگزارشود.

وی درمورد روند داوری های جشنواره گفت: با تلاش و کوشش داوران کار داوری آثار تقریبا در مرحله نهایی قرار گرفته است.

دبیر بیستمین جشنواره سراسری مطبوعات،خبرگزاریها و پایگاههای اطلاع رسانی خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف جشنواره نفرات منتخب تقریبا مشخص شده و پس از نهایی شدن روند انتخاب ها بجز اعلام برترین ها، از طریق روابط عمومی جشنواره و معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی اطلاع رسانی خواهد شد.

قاسمی گفت:در بیشتر بخش ها، اثر برگزیده معرفی شده ، بجز موارد اندک که داوران درحال مشورت برای تعیین و انتخاب اثر برتر هستند.

وی اظهار داشت: امسال اولین سالی بود که هم ارسال آثار و هم داوری آنها به صورت الکترونیکی انجام شد و شیوه پست و کاغذ بطورکلی حذف شد که این امر موجب رضایت شرکت کنندگان و داوران قرار گرفته است.

قاسمی افزود: با الکترونیکی شدن جشنواره بیستم مطبوعات به هر یک از داوران رمز کاربری و عبور داده شد و آنها با ورود به سامانه در گروه خود، داوری را انجام دادند.

وی گفت:با توجه به اینکه این شیوه (الکترونیکی شدن جشنواره) اولین تجربه در این سبک داوری بوده حتما نقاط ضعفی هم داشته که برای دوره های بعد این نقاط مرتفع خواهند شد.

دبیر جشنواره درباره میزان جایزه های در نظر گرفته شده برای برترین ها هم توضیح داد: با توجه به نظرسنجی های بعمل آمده و نظر خود افراد ترجیح دادند جایزه نقدی به برگزیدگان اعطا شود تا حق انتخاب برای نحوه استفاده از آن برای برگزیده محفوظ بماند.

نظر شما