شناسهٔ خبر: 12661 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گرایش‎های جدید باستان‎شناسی از راه می‎رسند

مشاور رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بازنگری رشته‎های دانشگاهی با اشاره به بازنگری رشته باستان‎شناسی دراین پژوهشگاه گفت: ما معتقدیم که در مقطع کارشناسی ارشد باستان‎شناسی می‎توان رشته‎های جدیدی را معرفی و ارایه کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ فاطمه جان احمدی با اشاره به بازنگری رشته باستان شناسی گفت: بازنگری رشته باستان شناسی همراه با رشته تاریخ آغاز شد اما این رشته به دلایل مختلف که باید آسیب شناسی شود بدنه محرک و متحرکی ندارد.

وی ادامه داد: کمیته ای که فعالیت های مربوط به بازنگری رشته باستان شناسی را انجام می دهد بسیاری از دروس را بازنگری کرده و برای دروسی که به روش سنتی مطالعه می شد مباحث جدیدی را مطرح کرده که البته هنوز خروجی نداشته است.

مشاو رئیس پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی در بازنگری رشته های دانشگاهی با بیان اینکه در رشته باستان شناسی بحث بر سر روش‌ها و استفاده از منابع و متون جدید است تصریح کرد: رشته باستان شناسی جزء رشته های شورای تحولی علوم انسانی نبوده و این رشته جدا از آن رشته ها توسط پژوهشگاه در حال بازنگری است.

وی افزود: ما معتقدیم که در مقطع کارشناسی ارشد باستان شناسی می توان رشته های جدیدی را معرفی و ارایه کرد.

جان احمدی به بازنگری رشته تاریخ نیز اشاره کرد و افزود: بازنگری رشته تاریخ که جزء رشته های شورای تحولی علوم انسانی است نسبت به رشته باستان شناسی  سریع تر بازنگری شد به طوریکه ۸۰ درصد فعالیت های مربوط به بازنگری این رشته در مقطع کارشناسی به اتمام رسیده است و بازنگری این رشته در دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز بعد از تعطیلات نوروز به صورت جلسات فشرده صورت خواهد گرفت چرا که زیرساخت ها آماده شده است.

نظر شما