شناسهٔ خبر: 12684 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین‌نامه مدیریت کتابخانه‌های حوزوی خواهران ابلاغ شد

آیین‌نامه مدیریت کتابخانه‌های واحدهای حوزوی خواهران از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابلاغ شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ این آیین‌نامه با هدف ساماندهي، يكسان‌سازي و وحدت رويه لازم، پس از بررسي و گفتگوهاي كارشناسانه و با توجه به دستورالعمل­ هاي استاندارد و بومي­ سازي آنها، متناسب با نيازهاي كتابخانه­ هاي حوزه‌های علمیه خواهران در حيطه‌هاي عضويت، ثبت، امانت، فهرست نويسي، رده‌‌بندي، وجين و رف‌خواني تدوين شده است.

آیین‌نامه مدیریت کتابخانه‌های واحدهای حوزوی خواهران پس از مکانیزه کردن امور کتابخانه‌ها، با بهره‌گیری یکپارچه از نسخه ۲۰۰۶ نرم‌افزار کاوش و ارتقای نسخه تحت وب نرم‌افزار کاوش و نیز راه‌اندازی نرم‌افزار کاوش قاصدک (کتابخانه دیجیتال کاوش)، تهیه و ابلاغ شده است.

ساماندهی، استانداردسازی و کنترل خدمات، فعالیت‌ها و جلوگیری از مشکلات ناشی از فقدان دستورها و قوانین در موقعیت‌های گوناگون از جمله اهداف تدوین این آیین‌نامه است.

كتابخانه‌هاي حوزوي با مجموعه‌اي از منابع مكتوب و ديجيتالي، وظيفه فراهم آوردن زمينه رشد و ارتقاي سطح علمي پژوهشي طلاب و پژوهشگران حوزوي در زمينه‌هاي مختلف تحقيقات ديني را برعهده دارند و گستردگي و پراكندگي كتابخانه‌ها و سطوح مختلف آن و لزوم همسويي و هماهنگي آنها، ضرورت برخورداري از آیين‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي واحد را در جهت ايجاد وحدت رويه ایجاب می کند.

نظر شما