شناسهٔ خبر: 12711 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت‎نام بیش از ۳۶ هزار نفر در مرحله دوم آزمون سراسری تاکنون

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله دوم آزمون سراسری سال ۹۳ تاکنون خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که به دلایل مختلف تاکنون موفق به ثبت‌نام در مرحله دوم آزمون سراسری ۱۳۹۳ نشده‌اند، برای دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری مجازی و بین الملل آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی و غیردولتی از روز شنبه می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام در این مرحله سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ پایان می‌پذیرد، گفت: تا ۸ صبح امروز ۳۶ هزار و ۵۰۰ هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

توکلی گفت: داوطلبان باید با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش و تهیه کارت اعتباری یا کارت‌های اعتباری به تعداد مورد نیاز، اقدام کنند.

وی افزود: کارت اعتباری ثبت‌نام دارای یک شماره سریال ۱۲ رقمی است و کارت اعتباری علاقمندی به شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی یک شماره سریال ۱۰ رقمی دارد.

وی ادامه داد: چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی باشد لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ ۱۰۶ هزار ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت کند و اطلاعات کارت اعتباری مربوط را دریافت کند.

به گفته توکلی، منظور از ثبت‌نام در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی به این صورت است که داوطلب می‌تواند علاوه بر انتصاب یک گروه آزمایشی اصلی، یعنی یکی از گروه‌های علوم ریاضی فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز متقاضی شود.

نظر شما