شناسهٔ خبر: 12731 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چالش‌های نظارت رسانه‌ها بر سازمان‌های دولتی بررسی می‌شود

یکصدوشصت‌وششمین جلسه ماهانه انجمن روابط عمومی ایران به «چالش‌های نظارت رسانه‌ها بر سازمان‌های دولتی در ایران» اختصاص دارد، این نشست در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ یکصدوشصت‌وششمین جلسه ماهانه انجمن روابط عمومی ایران با سخنرانی منصور ساعی، پژوهشگر حوزه ارتباطات درباره ارایه نتایج طرح پژوهشی «چالش‌های نظارت رسانه‌ها بر سازمان‌های دولتی در ایران» چهارشنبه ( ۷ اسفندماه) در فرهنگسرای شفق برپا می‌شود. 
منصور ساعی این پژوهش را در سال ۱۳۹۰ انجام داده و در این نشست به شناسایی و تحلیل موانع مختلف ساختاری (سیاسی، اقتصادی، سازمانی) فرهنگی و درون‌رسانه‌ای که در راه ایفای نقش نظارتی رسانه‌ها بر سازمان‌ها وجود دارد، می‌پردازد.
ساعی، دارای دکترای علوم ارتباطات اجتماعی ـ روزنامه‌نگاری از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ به روزنامه‌نگاری مشغول بود و پس از آن به پژوهش در حوزه جوانان و رسانه‌ها روی آورد. ساعی مدرس دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر روابط عمومی بانک کارآفرین نیز هست. 
نخستین انجمن روابط عمومی اسفند ۱۳۴۶ با حمایت شرکت ملی نفت ایران با هدف شناساندن ارزش و اهمیت روابط عمومی به مدیران و مسوولان و بالا بردن سطح علمی و تجربی دست‌اندرکاران این رشته تشکیل شد اما این انجمن در فعالیت‌های داخلی و خارجی موفقیت چندانی به دست نیاورد و پس از مدتی فراموش شد.
 در سال ۱۳۶۳ با حضور زنده‌یاد دکتر نطقی و برخی از شاگردانش موضوع تشکیل انجمن روابط عمومی ایران مطرح و مقرر شد روند فعالیت‌های انجمن روابط عمومی ایران پیش از انقلاب بررسی و مطالعه شود. این انجمن بار دیگر به‌همت محمد ملازم که مسوول اداره کل تبلیغات دولت در سال ۱۳۶۹ بود، آغاز شد و با تشکیل نخستین مجمع در خردادماه ۱۳۷۰ بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.
جلسه ماهانه انجمن روابط عمومی ایران با حضور علاقه‌مندان، دانشجویان، پژوهشگران، استادان دانشگاه، اعضای انجمن، اصحاب رسانه و دست‌اندرکاران روابط عمومی سازمان‌های خصوصی و دولتی کشور از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه (۷ اسفندماه) در فرهنگسرای شفق به نشانی خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، پارک شفق برگزار خواهد شد

نظر شما