شناسهٔ خبر: 12799 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پخش کلاه‌قرمزی در نوروز قطعی شد

علی بخشی‌زاده، مدیر اجرایی برنامه‌های نوروز ۹۳ از پخش برنامه کلاه‌قرمزی در ایام نوروز از شبکه ۲ سیما خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نشست خبری معرفی برنامه‌های ویژه نوروز ۹۳ با حضور علی بخشی‌زاده مدیر شبکه ۲ و دبیر اجرایی برنامه‌های نوروز  (سه‌شنبه) ۶ اسفندماه در ساختمان شبکه ۲  برگزار شد.

بخشی‌زاده در این مراسم با بیان اینکه نام این جلسه سفره رنگین و گسترده سیما برای نوروز ۹۳ است، گفت: از مهرماه امسال هماهنگی تولید و پخش برنامه‌های نوروز ۹۳ پس از نشست‌های متفاوت و برنامه‌ریزی‌های جامع در فاز صفر و اجرایی تعیین شد.

وی افزود: در فاز صفر این پروژه کلیه آثار تولیدی نوروزی سال ۹۰ و ۹۱ بررسی و نقاط ضعف و قوت آن به دست آمد و از سازمانها و نهادهای مربوطه گزارش‌های برجسته‌ای را گرفتیم از جمله شورای نظارت ، مرکز ارزیابی و نظارت ، سازمان گزارش‌های نهاد سازمان و ستاد معاونت صدا و سیما بوده است. 

دبیر اجرایی برنامه‌های نوروز هدف اصلی این کار را طراحی کلی، ایجاد سیاست‌ها و باید و نبایدها و برنامه‌ریزی اجرایی در نوروز ۹۳ عنوان کرد وگفت: تمام زیربرنامه‌های ما توانسته آن طرح کلی را پوشش دهد. 

بخشی‌زاده خاطرنشان کرد: کلیه برنامه‌های نوروز ۹۳ در زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی به عنوان حوزه اصلی صدا و سیما در سال ۹۳ تعیین شد که ۳ اصل خانواده‌محوی، امیدآفرینی و نشاط‌آوری و تعالی معنوی مورد توجه قرار گرفت و اولویت‌های مهم برنامه‌سازی در مقوله‌های توجه به محیط زیست، صرفه‌جویی و جمعیت برنامه‌ریزی شد. 

مدیر شبکه ۲ صدا و سیما گفت: توجه به وحدت ملی، لهجه‌ها، گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌های اقوام مختلف در این برنامه گنجانده شده و برای وفاق ملی و یکرنگی جامعه گسترده در نظر گرفته‌ایم. 

دبیر اجرایی برنامه‌های نوروز افزود: مجموعه‌های تلویزیونی نوروز ۹۳ شامل سریال «پایتخت۳» ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک، «خوب، بد، زشت» ساعت ۲۱:۳۰ شبکه ۲، «روزهای بد، در» ساعت ۲۰:۴۵ شبکه ۳، «ما فرشته نستیم» ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه تهران، شامل مجموعه تلویزنی سیما است که دو سریال خارجی از شبکه ۴ پخش می‌شود. شبکه تماشا به عنوان شبکه تخصصی سریال‌ها با پخش مجموعه‌های تلویزیونی تخصص، معلم، آب‌پریا، زرو، مسافران، پایتخت ۳ و آوای باران را برعهده دارد. 

وی با بیان اینکه کلیه برنامه‌های سیما از ۲۷ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد، گفت: در این برنامه‌ریزی هر روز فیلم‌های تلویزیونی مختلف از شبکه‌های سیما پخش می‌شود که شامل ژانرهای درام، کمدی، جنایی، هیجانی، تریلر، تاریخی، زندگینامه، خانوادگی، پلیسی، سیاسی، ارزشی خواهند بود. 

بخشی‌زاده گفت: به دلیل آغاز ایام فاطمیه از ۱۴ فروردین ماه سال آینده کلیه برنامه‌های طنز شب ۱۳ فروردین به اتمام خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در مجموع د رایام نوروز ۲۸ فیلم تولید شبکه‌های سیما و سیمافیلم است که در این راستا فیلم دیگر از سینمای ایران تهیه شده است که فهرست نهایی آن تا دو هفته آینده اعلام می‌شود و ۱۲۶ فیلم جدید در این ایام برای مخاطبان عرضه خواهد شد. 

بخشی زاده تصریح کرد: در این میان فیلم خارجی «۱۲ سال بردگی» برنده اسکار از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در بخش مستند خارجی نیز حداقل ۲۷۰ مستند مختلف با موضوعات حیات وحش، طبیعت و آفرینش، باستان‌شناسی، نجوم، علم و تکنولوژی، ورزشی، پزشکی و سلامت، توجه به محیط زیست، هوافضا در حال آماده سازی برای پخش نوروز هستیم. 

مدیر شبکه ۲ سیما یادآور شد: برنامه‌های یک ساعت با هیچکاک سینمای هند، سینمای کلاسیک، فیلم سینمایی دنباله‌دار، مرور آثار بازیگران، فیلم‌های جذاب و اکشن از شبکه نمایش پخش می‌شود و دو فیلم پسر‌آدم، دختر حواء و ضد گلوله از شبکه‌های یک و دو سیما پخش می‌شود. 

دبیر اجرایی برنامه‌های نوروز اظهار کرد: در بخش تله‌فیلم به من نگو قراضه، ته خط، خسیس، به خاطر یک مشت دلار ناقابل و ماجراهای دکتر سه سوت ساعت ۱۶ از شبکه یک، پنجره، فریادهای خاموش، تندباد مایا، نام و نام خانوادگی و آخرین زمزمه ساعت ۲۳ از شبکه دو، همایش، چای با بهار نارنج، عطر خوش زندگی، و قالیچه سلیمان  ساعت ۱۱:۱۵ از شبکه ۳، نگار و سودابه از شبکه ۴، زیر قیمت، تعطیلات، مسابقه ازدواج و لغزش ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.

بخشی‌زاده با بیان اینکه مستندات مختلف از ساعت ۱۸ تا ۲۲ پخش می‌شود، گفت: بخش مستند از ساعت ۱۸ از شبکه تهران، ساعت ۱۹ شبکه ۳، قبل از ساعت ۲۰ شبکه ۲، ساعت ۲۰ شبکه یک و ساعت ۲۲ شبکه ۴ سیما برنامه‌های مختلف را در ایام نوروز پخش می‌کند. 

مدیر شبکه دو سیما ویژه‌برنامه‌های بخش مسابقه نوروز را شامل نشان برتر و ماز از شبکه دو، مسابقه صدا (بازخوانی تیتراژ‌های سریال‌ها) از شبکه ۳، بعد چهارم از شبکه ۴، سرزمین دانایی شبکه تهران، مشائره ستاره‌ها و قندپهلو از شبکه آموزش، فردوس شبکه قرآن، مسابقه تلفنی نوروزی شبکه ورزش، و لطیف‌ستان از شبکه نسیم دانسنت.

بخشی زاده درباره برنامه‌های کودک نوروز از پخش کلاه‌قرمزی خبر داد و گفت: برنامه‌های فیتیله، با ما بیا و کلاه‌قرمزی از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های بچه‌ها بیایید تماشا و رنگین کمان از شبکه تهران، نقطه اوج، ماجراهای سحرخانم از شبکه قرآن، غنچه‌های ایران و بچه‌های ایران و از شبکه جام‌جام  و انیمیشن‌های کلاس اولی‌ها، مهارت‌های زندگی، مداد دانا، دشت تمشک و... از شبکه پویا پخش می‌شود.

 دبیر اجرایی برنامه‌های نوروز از پخش برنامه‌های راهیان نور در این ایام خبر داد و افزود: ویژه‌برنامه‌هایی از جمله راهیان نور، عطر افلاک از شبکه یک سیما، خط‌ها مقدمند از شبکه ۲ برای این ایام در نظر گرفته شده است و شبکه‌های ۳، ۴، تهران، مستند، قرآن و جام‌جم نیز با پخش برنامه‌هایی به این مراسم خواهند پرداخت.

بخشی‌زاده درباره برنامه‌های تحویل سال نو گفت: شبکه‌های اول، دوم، سوم، ۱۰ ساعت برنامه خواهد داشت و شبکه تهران از ۶ صبح روز پنجشنبه با برنامه «گوش دل تهرون» همراه مخاطبان خواهد بود. 

وی درباره اخبار ضدونقیض روزهای اخیر عدم پخش برنامه کلاه‌قرمزی در نوروز ۹۳ گفت: این خبر در سال‌های گذشته هم وجود داشته و آقای مدرسی نظرات خود را مطرح کرده‌اند. اما شبکه ۲ سیما خانه کلاه‌قرمزی است و به این شبکه تعلق دارد. در حوزه لوازم‌التحریر نیز شبکه دو به تهیه‌کنندگان خود این فرصت را ایجاد کرده که از برندهای خود استفاده کرده و محصولات خود را وارد بازار کنند.

مدیر شبکه دو سیما درباره برنامه عمو پورنگ گفت:‌پخش این برنامه همانند سال‌های گذشته در ایام نوروز وجود ندارد و عموپورنگ تا پایان سال همراه کودکان و نوجوانان خواهد بود و  همزمان با ماه رمضان پخش دوباره آن را از شبکه ۲ سیما خواهیم داشت. 

بخشی‌زاده در خصوص کلید دروغ عموپورنگ که واکنش‌های متفاوتی در رسانه‌های مختلف به همراه داشت گفت: سعی ما در تولید برنامه‌های کودک این است که مفاهیم انتزاعی را به کودکان بیاموزیم و آیا انتصاب این حرکت به کلید دکتر روحانی انصاف است؟ برنامه عموپورنگ مخاطبان خود را دارد و یکی از دلایل استمرار این برنامه توجه به مفاهیم اصلی در حوزه کودک و نوجوان است. سازمان صدا و سیما بستری است که قواهای مختلف از آن استفاده می‌کنند و برنامه‌های خود را از این راه به مخاطبان انتقال می‌دهد.

وی در رابطه با وجود اسپانسر و تبلیغ کالاهای آنها در برنامه‌های کودک توضیح داد: برنامه کودک نباید آغشته به اسپانسر شود بلکه در این برنامه‌ها مواد مصرفی خانوارها و نیز کودکان تبلیغ می‌شود که خدا کند سازمان صدا و سیما در تنگنای مالی قرار نداشته باشند تا این اتفاق‌ها نیز رخ ندهد. در این راستا باید به اقتصاد رسانه‌ای توجه شود و رسانه‌ها براساس اقتصاد برنامه‌های خود را تنظیم می‌کنند. 

نظر شما