شناسهٔ خبر: 12800 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش ملی اسلام و ارزش‌های متعالی با تأکید بر اخلاق، برگزار می‌شود

«اولین همایش ملی اسلام و ارزش‌های متعالی با تأکید بر اخلاق» در قالب مقاله و ارائه پوستر برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ عین‌الله خادمی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی و دبیر علمی همایش ملی اسلام و ارزش‌های متعالی با تأکید بر اخلاق، در خصوص برگزاری این همایش گفت: «اولین همایش ملی اسلام و ارزش‌های متعالی با تأکید بر اخلاق»، صبح فردا هفتم اسفندماه، در دانشگاه تربیت دبیر مدرس شهید رجائی واقع در لویزان برگزار می‌شود.
وی درباره مقالات واصله خاطرنشان کرد: قریب به ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که بالغ بر ۳۵۰ مقاله پذیرفته شده است. این پذیرش‌ها در دو شکل انجام شده‌ است؛ یکی به صورت پوستر که عمده آثار ارسالی به همین شکل هستند و دیگری در قالب متن علمی است که نزدیک به ۶۰ مقاله ارئه خواهد شد.
وی ادامه داد: این ۶۰ مقاله در ۶ کمسیون که مقالات به تفکیک در آن‌ها قرار می‌گیرند، ارئه می‌شود. کمسیون‌ها که سامان‌دهنده محورهای همایش هستند، عبارت‌اند از: «آموزش و اخلاق»، «پژوهش و اخلاق»، «روانشناسی و اخلاق»، «علوم و اخلاق»،«آیات و روایات و اخلاق» و «نهادها و اخلاق». در هر کدام از این کمسیون‌ها ده نفر به ارائه مقاله می‌پردازند که ۵ مقاله در پنل صبح و ۵ مقاله هم در پنل بعد از ظهر ارائه صورت می‌گیرد. کمیته‌ها به صورت موازی عمل می‌کنند.
دبیرعلمی همایش با اشاره به این که افتتاحیه و اختتامیه در سالنی مشترک برگزار می‌شود، عنوان کرد: افتتاحیه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ صبح است و بعد از آن کمسیون‌ها کار خود را از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۱۵ در پنل صبح  و در پنل بعد از ظهر هم از ساعت ۱۳ تا ۱۵:۳۰ ادامه می‌دهند. اختتامیه هم در ساعت ۱۶ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.
وی در پایان با بیان این‌که در این همایش، نفر برگزیده‌ای وجود ندارد و تفکیکی برای افرادی که مقاله ارائه داده‌‌اند، صورت نگرفته و چکیده تمام مقالات به صورت کتابچه به چاپ خواهد رسید، در خصوص مهمانان حاضر یادآور شد: در افتتاحیه این همایش، احمد احمدی، عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی و رئیس انتشارات سمت و مسلم جوادی، استاد دانشگاه قم، جزء سخنرانان کلیدی افتتاحیه هستند و در مراسم اختتامیه اینجانب به عنوان دبیر علمی همایش به ارائه گزارش خواهم پرداخت و گواهی‌ها را به افراد خواهیم داد.

نظر شما