شناسهٔ خبر: 12805 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت‌نام ترم بهار «دوره آموزشی گذار» آغاز شد

ثبت‌نام ترم بهار دوره آموزشی گذار برای آشنایی تفصیلی طلاب با مباحثی که امکان فهم تازه‌ای از تراث علمی سلف را ایجاد می‌کند، آغاز شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ ثبت‌نام ترم بهار دوره آموزشی گذار آغاز شد. این دوره ویژه طلاب حوزه علمیه طراحی شده و شامل چهار نیمسال تحصیلی است. سیدمحمدمهدی میرباقری، محمد رجبی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسلامی، حجت‌الاسلام محمدعلی عبدالهی، حسن بنیانیان از اساتید حاضر در ترم اول(بهار) دوره آموزشی گذار هستند.
بر اساس این گزارش، گـذار، انتقال به دریافتی است بنیادین و تاریخی از تفکر دینی در عالم اسلامی که در سیر تطور خود در طول تاریخ در صورت‌های مختلف فقهی، فلسفی، کلامی، عرفانی و ادبی ظهور یافته است.
فهم بنیان‌های «معرفتی» و «تاریخی» تفکر و اندیشه ورزی عالمان، روح حاکم بر این دوره آموزشی است که گاه با «فهم نسبت آن با تفکر زمانه و تفکر رقیب» و گاه با «بازخوانی ریشه های فلسفی آن» و گاه با «طرح شرائط اجتماعی و سیاسی مقارن شکل گیری یک تفکر» حاصل می گردد. بدیهی است بصیرت تاریخی بر حیات ظاهری و باطنی انسان، مؤلفه‌های اساسی و نقاط کانونی و تحول آفرین این حیات، ضرورت گریزناپذیر هرگونه اندیشه و تأمل در بنیان‌های تاریخی و معرفتی است.
این گزارش می‌افزاید: متصور است افراد با شرکت در این دوره آموزشی به فهمی تاریخی و متمایز از آنچه در نظام آموزشی غلبه دارد، دست پیدا کنند و به صورت تفصیلی با مباحثی آشنا شوند که امکان فهم تازه‌ای از تراث علمی سلف در جهت تحولی مبنائی را فراهم سازد. این دوره که ویژه طلاب حوزه علمیه طراحی گردیده، شامل چهار نیمسال تحصیلی است که هر نیمسال، طی ۱۲ هفته برگزار می‌گردد. افراد ثبت نامی در دوره، هر هفته در کلاس‌های پیش بینی گردیده و یک جلسه مباحثه شرکت خواهند نمود.
لازم به ذکر است، شروع دوره ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ و زمان برگزاری کلاس‌ها، پنج شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۱۹ است. علاقه‌مندان به ثبت‌نام تا ۲۸ اسفندماه سال جاری زمان دارند از طریق پایگاه gozaar-ac.ir  یا تماس با شماره‌های  ۳۷۸۳۵۲۶۰-۰۲۵ و ۰۹۱۰۷۶۹۳۵۰۵ در این دوره ثبت نام کنند.

نظر شما