شناسهٔ خبر: 12807 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: نیازسنجی باید اساس توسعه آموزش عالی باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع نمایندگان مردم استان‎های اردبیل، قزوین و زنجان " نیازسنجی" را اساس توسعه آموزش عالی در دولت یازدهم دانست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ رضا فرجی دانا در نشست آمایش علوم، تحقیقات و فناوری، حضور نمایندگان استانهای اردبیل، زنجان و قزوین را در این نشست، بسیار دلگرم کننده دانست و از حضور آنها تشکر و قدردانی کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه آموزش عالی کشور در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دارای درخشان ترین دستاورد بوده افزود: حاصل تلاش برای رفع بعضی محرومیت‌ها، به توسعه نامتوازن در آموزش عالی منجر شده است.

وی توسعه متوازن را پیش درآمد توسعه پایدار دانست و گفت: بهترین افراد برای رایزنی و تبادل نظر در جهت رسیدن به توسعه پایدار، نمایندگان مردم هستند.

وزیر علوم در بحث بودجه آموزش عالی به سرانه‌ای شدن بودجه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: وزارت علوم بسیار تلاش کرد که "سرانه ای شدن"، مبنای بودجه آموزش عالی قرار گیرد؛ اما متأسفانه این مسئله برای سال ۹۳ محقق نشد.

وی افزود: سرانه‌ای شدن یک شاخص جهانی است و کاملاً قابل دفاع است.

فرجی دانا با ذکر محدودیت منابع کشور، تاکید کرد: واقعیت این است که منابع اختصاص یافته به آموزش عالی کشور نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات باشد.

وزیر علوم در پایان اظهار امیدواری کرد که سند آمایش علوم، تحقیقات و فناوری پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات نمایندگان استانها و با حضور رؤسای دانشگاههای مربوط آماده شده و پس از بحث و مشورت مجدد با نمایندگان به اجرا گذاشته شود.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان مردم در استانهای اردبیل، زنجان، قزوین مسائل و خواستهای حوزه انتخابیه خود را با وزیر علوم و معاونان وی در میان گذاشتند.

نظر شما