شناسهٔ خبر: 12846 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظر معاون فرهنگی ارشاد در باره نشر الکترونیک چیست؟

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: رعایت حقوق مالکیت معنوی و مادی مؤلفان و صاحبان اثر برای انتشار آثارشان در فضای مجازی ضروری است و اگر این اقدام با روش‌های صحیح و قانونی صورت بگیرد می‌تواند در بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور نقش تاثیر گذاری داشته باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛  سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به جهانی شدن دست آوردهای حوزه فن آوری اطلاعات و تکنولوژی، استفاده از تکنولوژی مبتنی بر دانش در میان افراد جامعه امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: ارتقاء و پیشرفت جامعه در حوزه فن آوری اطلاعات و استفاده صحیح از دست آوردهای آن موجب تولید بیشتر، اثر بخشی مناسب و نظام مند در بسیاری از حوزه ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه «فن آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال» را از جمله اقدامات اثر بخش وزارت ارشاد برای معرفی و شناساندن آثار دیجیتالی فعالان این حوزه دانست .

وی ادامه داد: این نمایشگاه می‌تواند سنجه‌ای باشد برای تعیین جایگاه کشورمان در حوزه تولیدات و دست آوردهای دیجیتالی و علاقه مندان را با آخرین دست آوردهای کشور و حوزه بین الملل آشنا کند.

صالحی نشر الکترونیک را یکی از دست آوردهای فن آوری نوین ارتباطی و اطلاعاتی برشمرد و اظهار کرد: امروزه جوامع مختلف با قرار گرفتن در دهکده جهانی اطلاعات و ارتباطات نوین دچار تغییرات انقلابی در حوزه های مختلف از جمله شیوه های سنتی و چاپی نشر شده‌اند که از نمونه‌های آن می‌توان به «نشر دیجیتال» اشاره کرد.

وی افزود: دسترسی آسان و سریع به مطالب مورد نیاز مخاطب، کاهش هزینه‌های چاپ و نشر، نداشتن نیاز به فضای آرشیوی و ... از جمله مزایای نشر دیجیتالی است.

نمایشگاه «فن آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال» هشتم اسفند ماه سال جاری با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران کار خود را آغاز و تا 11 اسفند ماه ادامه دارد.

نظر شما