شناسهٔ خبر: 12864 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پازلی که با آثار پیشکسوتان و جوانان تکمیل می‌شود

نشست خبری نمایشگاه گروهی نقاشی «پازل» با حضور ماهیار چرمچی و علی فرامرزی یکی از نقاشان حاضر در این نمایشگاه، در گالری «پنجره» برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نشست خبری نمایشگاه گروهی نقاشی «پازل» با حضور ماهیار چرمچی و علی فرامرزی یکی از نقاشان حاضر در این نمایشگاه، ظهر امروز چهارشنبه ۷ اسفند در گالری «پنجره» برگزار شد.

در ابتدای این نشست ماهیار چرمچی نمایشگاه‌گَردان این رویداد گفت: در این نمایشگاه آثار ی از هنرمندان صاحب سبک و پیشکسوت در کنار هنرمندان جوان نام آشنا و یا گمنام در کنار هم قرار گرفته‌ان،. به همین دلیل نام  «پازل» را برای این نمایشگاه برگزیدیم. ما با کنار هم قرار دادن این آثار خواسته‌ایم که پازلی را تشکیل دهیم که در آن آثار هنرمندان پیشکسوت در کنار آثار هنرمندان جوان قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مهمترین نکته در این نمایشگاه این است که هر کدام از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه از نظر اندیشه صددرصد مستقل هستند و آثارشان را با تکیه بر داشته‌های خود ایجاد کرده‌اند. همچنین در میان آثار نمایشگاه «پازل» هم تصویرسازی دیده می‌شود، هم نقاشی و هم خط نگاره که هدف از کنار هم آوردن این آثار انتقال تجربه و دیدگاه میان هنرمندان جوان و پیشکسوت است. هر کدام از این آثار بخشی از یک پازل هستند که در نهایت به یک مفهوم کلی در نمایشگاه می‌رسند.

این هنرمند نقاش که کارش را به صورت خودآموخته آغاز کرده است،‌ اظهار کرد: متاسفانه فضای اقتصادی هنرهای تجسمی ما تا حدود زیادی در انحصار عده خاصی قرار دارد. ماقصد داریم که بازاری واقعی برای خرید آثار هنری به وجود آوریم تا خانواده‌هایی که توان مالی لازم را دارند به سراغ آثار هنرهای تجسمی بیایند و با خرید آثار هنری به عنوان یک کالای سرمایه‌ای با ارزش افزوده، رونقی به فضای هنرهای تجسمی کشور بدهند.

در ادامه این نشست بحث حضور لعیا زنگنه در این نمایشگاه مطرح شد. علی فرامرزی درباره حضور این هنرپیشه سینما و تلویزیون، در این نمایشگاه گفت: اگر هدف از ارائه آثار هنرپیشه‌ها سوء استفاده و با نیت بدی همراه نباشد، ‌هیچ اشکالی ندارد. هر انسانی حق دارد نقاشی کند یا به هر هنری که مایل است بپردازد.

وی افزود: مهم این است که هر کسی با ورودش به این عرصه آرام آرام پالوده می‌شود و کارش ارتقاء پیدا می‌کند و از سوی دیگر به رونق فضای هنرهای تجسمی کشور نیز کمک می‌کند. اگر هم کسی هنرش را نداشته باشد؛‌ پس از مدتی کنار می‌رود. آینده مشخص می‌کند که این هنرپیشه‌ها و چهره‌های سینمایی و تلویزیونی آیا در فضای هنرهای تجسمی کشور ماندگار خواهند بود یا خیر.

چرمچی درباره محدوده قیمت‌های تابلوهای این نمایشگاه گفت:‌ آثار این نمایشگاه از ۶۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که گران‌ترین اثر نمایشگاه نیز متعلق به تابلویی از یعقوب عمامه‌پیچ است.

لعیا زنگنه برای تابلو خود قیمت ۲۰ میلیون تومان را پیشنهاد کرده‌ است.

در نمایشگاه پازل، آثاری از بهرام دبیری، علی ذاکری، رحیم مولاییان، یعقوب عمامه‌پیچ، منصور ذابحی و علی‌اکبر نیکان‌پور در کنار آثار هنرمندان جوان قرار گرفته است.

نمایشگاه پازل از روز جمعه ۹ اسفندماه در گالری پنجره آغاز به کار می‌کند و تا ۱۵ بهمن‌ماه ادامه دارد.

نظر شما