شناسهٔ خبر: 12887 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نظر مدیر شبکه درباره «هفت» گبرلو چیست؟

مدیر شبکه سه سیما درباره برنامه «هفت» گفت:از نظر ما این برنامه فعلا مطلوب است،چون توانسته با همه اهالی سینما ارتباط برقرار کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ مجید زین‌العابدین پیرامون عملکرد سری دوم برنامه هفت با اجرای محمود گبرلو گفت: هفت یک برنامه تخصصی است و در واقع گروه هدف نخست این برنامه گروه مخاطبان خاص هستند که شامل اهالی سینما و سینما رو های حرفه ای هست. هرچند که ما برای این برنامه در هر هفته سه گام را تعریف می کنیم. اول مخاطبان عام تلویزیون، سپس مخاطبان خاص سینما و در انتها هم خود اهالی سینما که دیگر مخاطب نیستند و دست اندرکار هستند.

وی افزود:در واقع ما این سه گروه را برای گروه هدف برنامه هفت تعریف کردیم و اتفاقا کنداکتور برنامه هم توصیه شده که مبتنی بر این سه گروه بسته شود. به این صورت که بخشهای عمومی تر برنامه در ابتدا قرار دارد که ممکن است مخاطب عام با آن درگیر باشد، سپس اخبار تخصصی تر سینما را در بخش میانی برنامه می بینیم و در انتها هم حرف های کاملا تخصصی را که برای اهالی سینما هست را در انتها قرار داده ایم.

زین العابدین تأکید داشت: لذا هفت برای موضوعاتی که هر هفته مطرح می کند طرح و برنامه دارد و کنداکتور آن طراحی شده است. به این جهت که چون ممکن است بخشی و یا کل بدنه سینما را نقد کند قاعدتا اشکالی نمی بینیم که نقدی هم به این برنامه داشته باشند. اینکه هفت نقدکننده است پس می توانند آن را هم نقد کنند.

مدیر شبکه سه سیما ادامه داد: وضعیت برنامه هفت در واقع راضی کننده است. در واقع وقتی برنامه ای با یک مجری و با یک تیم راه می افتد و تغییراتی در آن حاصل می شود ممکن است که با مدتی مخاطب با آن مانوس نباشد و برای او شناخته شده نباشد. برای همین است که بسیاری از برنامه سازان وقتی برنامه ای را تغییر و تحولاتی در شکل ظاهری آن می دهند ابراز می کنند که پرونده برنامه کاملا بسته شود و برنامه جدیدی باز شود.

وی همچنین در این باره افزود: هدایت کردن برنامه ای که یک سبقه و شناسنامه ای دارد آن هم با تیم و مجری جدید ناخداگاه تصورات جدیدی ایجاد می کند که ممکن است در ارزیابیها مقداری قابل تامل باشد ولی هفت از نظر من وضعیت نامطلوبی ندارد.

زین العابدین تأکید کرد: از برنامه گلایه ای نداریم. گبرلو فرد شناخته شده هست در سینما و سالها در این حوزه قلم زده است و در حال حاضر برنامه هفت با همه صنوف و اهالی سینما ارتباط دارد و از همه دعوت می کند. به نظر می رسد که مقداری از انتقادات تحت تاثیر دوره گذشته برنامه هفت قرار دارد.

مدیر شبکه سه سیما همچنین به اجرای فریدون جیرانی اشاره کرد و گفت: بالاخره آقای جیرانی کارگردان شناخته شده و جذابی بوده از نظر رفتاری، گفتاری و شخصیتی برای بسیاری از افراد و گبرلو از این نظر وظیفه سنگینی دارد که جایگزین شخصیتی با این مشخصات می شود ناخوداگاه قضاوتها را باید از این زاویه تحلیل کرد.

نظر شما