شناسهٔ خبر: 12890 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«تنهای تنهای تنها» میهمان آخرین روز سال 92 «شما» می شود

فیلم سینمایی «احسان عبدی‌پور» در ۲۹ اسفندماه سالجاری از شبکه «شما» پخش می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ «تنهای تنهای تنها» به نویسندگی و کارگردانی احسان عبدی‌پور در صدا و سیمای مرکز بوشهر تولید و ساخته شده است.

این فیلم برگزیده در روز 29 اسفندماه رأس ساعت 13:30 از آنتن شبکه شما پخش خواهد شد.

در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر و در بخش تجلی اراده ملی، فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» در بین برگزیدگان این مراسم با 11 جایزه رکورد دار کسب جوایز شد.

همچنین این فیلم موفق به کسب عناوین و دریافت جوایز فراوانی از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر (میثم فرهومند) در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سال 91 نیز شد.

فیلم داستانی «تنهای تنهای تنها» درباره پسربچه‌ای است که راهی سازمان ملل می‌شود تا پیام صلح ایرانیان را به رئیس‌جمهورهای جهان برساند و همچنین از حقوق کشورمان دفاع کند، با ساختاری جذاب، گرم و تماشایی روایتی دلپذیر از دوستی یک نوجوان بوشهری و یک نوجوان روسی ارائه می‌کند.

در این فیلم سیری از تخیل به واقعیت همراه با آرمانگرایی فطری کودکانه با ظرافت به تصویر کشیده شده است. داستان از یک تخیل مشترک کودکانه آغاز می‌شود، این تخیل به رابطه‌ای عمیق و فطری می‌انجامد، فراز و فرود‌های این رابطه و وابستگی آن به تاثیرات اجتماعی برنامه هسته‌ای ایران در سطح بین المللی و در نهایت گسست این رابطه باعث کمال فکری «رنجرو» شده و این کمال همراه با عزمی کودکانه که هیچ چیز را غیرممکن نمی‌داند به خلق یک حماسه در طول داستان فیلم می‌انجامد.

فیلم «تنهای‌تنهای‌تنها» با داستانی گیرا ما را به دنیای فانتزی دو کودک می‌برد. «رنجرو» کودکی بوشهری است با تخیلی قوی است که برای کارکنان روسی نیروگاه اتمی بوشهر ماهی می‌برد. وی با «الگ» کودکی روسی بواسطه یک رویای مشترک کودکانه آشنا می‌شود. این دو کودک هرچند زبان هم را نمی‌فهمند اما بهترین دوستان یکدیگر می‌شوند و....

استفاده از بازیگران محلی و عدم تکلف در استفاده از ستاره‌های سینما و همینطور بهره‌مندی از المان‌های فرهنگ بومی مانند لهجه، لباس و فضای خانه‌های بومی با وجود نشان دادن محرومیت‌های مردم این خطه ، بر جذابیت فیلم می افزاید.

این فیلم در سی‌و‌یکمین جشنواره سینمایی فیلم فجر عنوان پدیده این دوره را به خود اختصاص داد و علاوه بر جوایز این جشنواره، در گفتمان سینمای انقلاب یکی از دو فیلم برگزیده ققنوس طلایی انتخاب شد؛ و به عنوان بهترین فیلم‌ جشنواره برگزیده‌ شده است.

میثم فرهومند، آرمن هوانسیان، آنا پانوسیان، عباس باک و تیگران الکسانیان بازیگران «تنهای تنهای تنها» هستند.

«تنهای تنهای تنها» ساخته احسان عبدی‌پور در بخش بلند سینمای ایران برنده جوایز پروانه زرین بهترین فیلم بلند، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر کودک و نوجوان (میثم فرهومند) شد و در بخش سینمای بین‌الملل هم جایزه بهترین فیلمنامه را به خود اختصاص داد.

نظر شما