شناسهٔ خبر: 12898 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست کواکبیان از وزیر علوم؛ جلوی رانت دانشگاه ایرانیان را بگیرید

رئیس موسسه آموزشی فضیلت با بیان اینکه دانشگاه ایرانیان یک رانت است و از وزیر علوم خواست جلوی این رانت را بگیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مصطفی کواکبیان رئیس موسسه فضیلت صبح امروز در مراسم گردهمایی روسای دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: اگر قرار است نظام آموزش عالی هدفمند داشته باشیم نه عقلانی است و نه تدبیر است که آموزش عالی غیرانتفاعی نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: دانشجویان غیرانتفاعی ۱۱ درصد دانشجویان کشور را تشکیل می دهند.

رئیس موسسه فضیلت با اشاره به بودجه دانشگاه ها در سال ۹۳ گفت: کمیسیون تلفیق برای سال ۹۳ برای هر دانشجو ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سرانه در نظر گرفته است که در بخش غیردولتی دانشگاه ها این هزینه را از دوش دولت برداشته اند.

وی ادامه داد: توقع ما از دولت تدبیر و امید این است که پس از ۸ سال که بسیار سخت بر این دانشگاه ها گذشته است و ۶۰ درصد ظرفیت های آن خالی مانده است تحولی در این بخش ایجاد شود.

کواکبیان ادامه داد: همان گونه که رئیس جمهور با دانشگاه های دولتی و پزشکی دیدار داشته است، درخواست ما این است که با دانشگاه های غیرانتفاعی نیز دیدار داشته باشد.

وی به بی عدالتی در بین موسسات اشاره کرد و گفت: دانشگاه ایرانیان یک رانت است که بین موسسات ایجاد می شود من از وزیر علوم درخواست می کنم جلوی این رانت را بگیرد به طوری که ما شنیده ایم چندین رشته دکتری نیز در این دانشگاه ایجاد شده است.

رئیس موسسه فضیلت همچنین از وزیر علوم خواست اداره کل امور غیرانتفاعی ها به یک سازمان مستقل زیر نظر وزارت علوم تبدیل شود.

 

نظر شما