شناسهٔ خبر: 12911 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه فیلم ۱۰۰ به مظلومیت مردم سوریه رسید

آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای جایزه بزرگ جشنواره به فیلمی با عنوان «مالکیه» از محمد باقر شاهین ور رسید که درباره مظلومیت و کشتار ۶ نفر از خانواده‌ای در روستای مالکیه شهرحلب سوریه ساخته شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ مراسم پایانی این جشنواره با حضور محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری، محمد حمزه زاده معاون هنری و رئیس جشنواره های حوزه هنری، محمدمهدی طباطبایی نژاد، دبیر هنری جشنواره و مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، علی قربانی، دبیر اجرایی و مدیر مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، سهیل جهان بیگلری، رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره، شاه مرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی و حبیب ا... ایل بیگی، مدیر عامل انجمن سینمای جوان و جمعی از هنرمندان، فیلمسازان و منتقدان سینما برگزار شد. 

در این مراسم سیدرضا میرکریمی، هادی مقدم دوست، محمدعلی فارسی و امیرمحمد دهستانی از اعضاء هیات داوران جشنواره، حبیب اسماعیلی، محرم زینال زاده و داریوش اسدی، کریج کومسون(وزیر مختار سفارت تایلند) و هوشمند(وابسته فرهنگی سفارت افغانستان) در کنار دیگر مسئولان و هنرمندان برای اهدای جوایز و تقدیر از فیلمسازان برتر جشنواره بروی سن رفتند.

در ابتدای مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم صدثانیه آثار برگزیده در بخش سینمای اخلاق معرفی شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال برای بهترین کارگردانی فیلم های اولی امسال با موضوع اخلاق به فیلم "حق سکوت" به کارگردانی هادی نائیجی اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره  و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال به بهترین فیلمنامه نویسی فیلم های اولی امسال با موضوع سینمای اخلاق به فیلم "فرشته ها با هم می آیند" به فیلمنامه حامد محمدی اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای بهترین بازیگر زن فیلم های اولی با موضوع سینمای اخلاق به نازنین بیاتی برای بازی در فیلم "فرشته ها با هم می آیند" اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای بهترین بازیگر  مرد فیلم های اولی امسال با موضوع سینمای اخلاق به محمد جواد عزتی برای فیلم "فرشته ها با هم می آیند" اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای بهترین بازیگر فیلم های اولی امسال با موضوع سینمای اخلاق به حسام محمودی بازیگر مرد فیلم "حق سکوت" اهدا شد.

در بخش دیگر این مراسم جوایز ویژه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در سه بخش فیلم های داستانی، پویانمایی و مستند به برگزیدگان اهدا شد.

در بخش داستانی فیلم صد ثانیه ای "درنگ" به کارگردانی سید محمد رضا خردمندان از تهران تعلق گرفت.

دیگر اثر برگزیده در بخش داستانی به فیلم صد ثانیه ای "کارنامه" به کارگردانی سید سعید راستی از تهران تعلق گرفت.

در بخش پویانمایی اثر برگزیده به فیلم "صدای جاده" به کارگردانی برزان رستمی از کردستان اهدا شد.

از دیگر فیلم های برگزیده در بخش پویانمایی اثر صد ثانیه ای "هویت" به کارگردانی امیر حسین نجیمی از اصفهان تعلق گرفت.

آخرین بخش از جوایز ویژه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در بخش مستند به فیلم "تشکر" به کارگردانی محمد پایدار از تهران تعلق گرفت.

آثار برگزیده بخش بین الملل نهمین جشنواره فیلم صد :

لوح تقدیر ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مستند برگزیده "THE POINT OF MY VIEW" به کارگردانی کریتینا ریوتا از تایلند اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به انیمیشن "ONE WISH" به کارگردانی محمد عابدیان از افغانستان اهدا شد.

لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به اثر برگزیده داستانی با نام "CONCERT FOR MAM" به کارگردانی بیاکن اگر از بلاروس اهدا شد.

در بخش دیگر این مراسم دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم صد به پاس همراهی صمیمانه جشنواره ها و موسسات از آنها تقدیر به عمل آورد.

بر همین اساس لوح تقدیر و تندیس جشنواره به وحید واحد مدیر موسسه فرهنگی "سین وست استرالیا" تقدیم شد.

لوح تقدیر و تندیس جشنواره به "تاتی یانا میک شان" مدیر موسسه "سی پی ام" از بلاروس اهدا شد.

لوح تقدیر و تندیس جشنواره به مدیر جشنواره کوتاه کوتاه از ژاپن اهدا شد.

آثار برگزیده در بخش مستند:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به حامد بقائیان از یزد برای ساخت فیلم "لحظه قطعی" اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند به مبلغ ۵۰ میلیون ریال به مهدی فلامرزی از فارس برای فیلم "شیر" اهدا شد.

آثار برگزیده در بخش پویانمایی:

دیپلم افتخار جایزه نقدی به مبلغ یک میلیون ریال به فیلم "کمک" به کارگردانی مهناز یزدانی از اصفهان اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به ساره شفیع پور از تهران برای فیلم "دختر و درخت" اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای بهترین فیلم پویانمایی به سید محمد رضا خردمندان از تهران برای فیلم "پدر" اهدا شد.

آثار برگزیده در بخش داستانی:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به محمد وحید عابدینی از قم برای فیلم "مثبت بینهایت" اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال برای فیلم "زندگی" به قاسم شیشه گری از تهران تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریال به فیلم "از جنس همسایگی" به کارگردانی جمیل عامل صادقی از خراسان رضوی اهدا شد.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی با مبلغ ۵۰ میلیون ریال به فیلم "با من حرف بزن" ساخته علیرضا احمدی از تهران اهدا شد.

آثار برگزیده در بخش ویژه دبیر هنری:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به پیام شادنیا از بوشهر برای فیلم "سیمخانه" اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به نیما قپانوری از تهران برای فیلم داستانی "گذشت" تعلق گرفت.

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال به سید علی سجادی از تهران برای فیلم "سیاست" اهدا شد.

جایزه بزرگ جشنواره:

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی بهترین فیلم جشنواره به مبلغ ۷۰ میلیون ریال به محمد باقر شاهین ور از تهران برای مستند "مالکیه" اهدا شد.

جایزه بزرگ جشنواره به فیلمی با عنوان «مالکیه» از  محمد باقر شاهین ور رسید که درباره مظلومیت و کشتار ۶ نفر از خانواده‌ای در روستای مالکیه شهرحلب سوریه ساخته شده است.

جایزه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی:

کلیه آثاری که در بخش های مستند، داستانی و پویانمایی و جایزه بزرگ جشنواره حائز دریافت جایزه شده اند از جایزه حمایتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای تولید فیلم کوتاه بعدی هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برخوردار خواهند شد.

نظر شما