شناسهٔ خبر: 12933 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فردا برگزار می‌شود

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فردا یکشنبه ۱۱ اسفندماه با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشور برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ همزمان با بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور تقدیر و قدردانی از مقام دانشمندان، پژوهشگران، فناوران و نوآوران برتر داخلی و خارجی، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فردا یکشنبه یازدهم اسفندماه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در سالن اجلاس سران کشور برگزار می‌شود.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فعالیت خود را از اردیبهشت‌ماه امسال با اعلام فراخوان عمومی در داخل و خارج از کشور آغاز کرد.

در این جشنواره ۷۸۷ طرح در ۱۷ گرایش دریافت شد که به ترتیب در رشته‌های طرح‌های ویژه ۱۸۷، کشاورزی و منابع طبیعی ۱۵۹، مکانیک ۶۶، برق و کامپیوتر ۵۵، زیست و فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی ۴۹، صنایع شیمیایی ۴۶، طرح‌های برگزیده جشنواره موفق در تولید ملی ۲۷، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاع ۲۵، هنر و معماری ۲۰، علوم پایه ۴۱، فناوری نانو ۲۷، عمران ۱۴، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو ۲۰، هوافضا ۱۰، مکاترونیک ۹، صنایع و مدیریت فناوری ۱۰ و علوم پزشکی ۲۲ طرح شرکت کردند.

در این دوره ۱۲۶ طرح از دانشمندان و برجستگان علمی خارج از کشور ارائه شده است که از ۳۸ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد.

از مجموع ۷۸۷ طرح ارائه شده برای بررسی فنی و کارشناسی در نهایت ۵۶ طرح به هیات داوران جشنواره ارائه شد و هیات داوران نیز پس از ارزیابی و بررسی نهایی طی چندین جلسه ۱۶ طرح از بخش داخلی و ۵ طرح از بخش خارجی و ۳ طرح از دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور از آلمان، فرانسه و آمریکا را به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب کرد.

برگزیدگان خارجی از کشورهای آلمان، انگلستان، استرالیا، چین و مجارستان هستند.

 ۲۳ نهاد ملی و بین‌المللی از این جشنواره حمایت می‌کنند.

شایان ذکر است، در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی به برگزیدگان خارجی به نفر اول ۱۰ هزار دلار، نفر دوم ۸ هزار دلار و نفر سوم ۵ هزار دلار از طرف سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با کمک وزارت علوم پرداخت می‌شود و همچنین  برگزیدگان داخلی نیز در رتبه اول ۱۲ سکه، نفر دوم ۱۰ سکه و نفر سوم ۸ سکه دریافت می‌کنند.

نظر شما