شناسهٔ خبر: 12956 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موسسه فرهنگی «ایران نمایه» بی‌مدیر شد

از فعالیت مدیر عامل موسسه فرهنگی ایران نمایه از موسسات زیر مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی به دستور محمدحسین ملک‌احمدی ممانعت به عمل آمد و از روز چهارشنبه به دلیل مشاهده تخلفات، روند فعالیت این موسسه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ ۱۶ دی ماه بود که در سکوت کامل و بدون اطلاع رسانی قبلی در رسانه‌ها، اهالی خبر برای مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان نهضت سواد آموزی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ساختمان شماره یک نهاد دعوت شده بودند که در جریان امضای این تفاهم‎نامه نیز مراسم تودیع و معارفه امیر حسین خواجوی و وحید شاکری مدیران روابط عمومی سابق و جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد.

پس از این روند تغییرات، خواجوای به مدیر عاملی موسسه فرهنگی ایران نمایه منصوب شد که آن هم باز در سکوت به سرانجام رسید، این موسسه اهداف مختلفی داشت که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی خبرگزاری فرهنگ،‌ شبکه تلویزیونی کتاب،‌ راه‌اندازه دانشنامه خلیج فارس و... اشاره کرد که البته با بخشی از این فعالیت‌ها مخالفتی در حال حاضر وجود ندارد.

طی روزهای گذشته برخی از فعالان در خبرگزاری فرهنگ که به شکل پیمانی‌ هم فعالیت داشته‌اند از ادامه کار کنار گذاشته شده‌اند که احتمالا این روند تغییرات هم در راستای غیر اصولی بودن ورود افراد به این بخش بوده است.

اما امیرحسین خواجوی به دلیل عدم گذران دوران سربازی نمی‌توانست حکم مدیریت در این موسسه دریافت کند، از این رو نهاد کتابخانه‌ها با خواجوی قرارداد مشاوره منعقد می‌کند. ولی پس از روی کار آمدن ملک احمدی و طبق آنچه او در نشست خبری به رسانه‌ها پیرامون موسسات تابعه نهاد گفته بود، برخی از این فعالیت‌ها باید منتفی شود.

ظاهرا مدیر عامل موسسه ایران نمایه باید دارای تحصیلات بالا باشد که این مهم هم درباره خواجوی صادق نیست و او تنها دانشجوی کارشناسی فلسفه است. در زمان معرفی خواجوی برای ایران نمایه، هیات مدیره این موسسه وی را مدیرعامل معرفی کرد اما با وی قرارداد مشاوره بسته شد، این موضوع باعث شده ملک احمدی دستور پیگیری این موضوع را از دایره حقوقی بدهد، بنابراین از روند ادامه فعالیت خواجوی با نهاد کتابخانه‌ها جلوگیری شده است

بر اساس این گزارش، ظاهرا طی این مدت امیرحسین خواجوی حقوق ماهانه خود را از«کتاب نشر» به عنوان یک پیمانکار دریافت می‌کرده است.

ظاهرا از روز چهارشنبه هفته گذشته امیرحسین خواجوی دیگر نمی‌تواند با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همکاری داشته باشد.

در همین راستا امیرحسین خواجوی پیرامون خبر برکناری خود از روز چهارشنبه گفت: این خبر را همین لحظه از شما می‌شنوم، بنده این خبر را تکذیب می‌کنم چراکه در حال ادامه فعالیت هستم.

نظر شما