شناسهٔ خبر: 12974 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم سینمایی «هتل بزرگ بوداپست» یک نسخه انیمیشنی دارد

وز اندرسون کارگردان فیلم «هتل بزرگ بوداپست» قبل از فیلمبرداری ساخته جدیدش، نسخه انیمیشن آن را ساخته بود

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ وز اندرسون به شدت روی جزئیات فیلم جدیدش حساس بود به طوری که قبل از آغاز فیلمبرداری آن با حضور بازیگران، نسخه کامل انیمیشنی آن را ساخت. او که در میان کارگردانان به ریزبینی‌اش در طراحی صحنه‌ها و فیلمبرداری معروف است این نسخه کامل انیمیشنی را پس از به پایان بردن کارگردانی انیمیشن «آقای فاکس شگفت انگیز» آغاز کرد و قبل از فیلمبرداری «هتل بزرگ بوداپست» به پایان برد.

«هتل بزرگ بوداپست» هشتمین فیلم بلند داستانی وس اندرسن و اولین فیلم او پس از فیلم نامزد اسکار «قلمرو طلوع ماه» است که سال ۲۰۱۲ فیلم افتتاحیه جشنواره کن بود. داستان «هتل بزرگ بوداپست» بین جنگ‌های جهانی اول و دوم روی می‌دهد و از آن به عنوان نامه‌ای عاشقانه به اروپا در آن سا‌ل‌ها یاد شده است.

جف گولدبلام بازیگر «هتل بزرگ بوداپست» در این مورد می‌گوید که این نسخه انیمیشنی حتی در سکانس بندی هم به شدت شبیه فیلم اصلی است و انیمیشن آن به صورت زیبایی طراحی شده است و تمام کاراکتر‌ها حتی صدا گذاری هم شده‌اند. او که این انیمیشن را روی کامپیو‌تر شخصی‌اش دارد می‌گوید اگر آن را ببینید انگار کل فیلم را دیده‌اید.

جالب است که بعضی از دوستان اندرسون به او پیشنهاد داده‌اند که نسخه انیمیشن را به جای نسخه سینمایی پخش کند و وز اندرسون هم در جمعی خصوصی گفته که ممکن است این انیمیشن را در نسخه DVD فیلم قرار دهد.

فیلم جدید وز اندرسون یک فانتزی است که در اروپای شرقی دهه ۱۹۳۰ رخ می‌دهد. قسمت‌هایی از این فیلم از نوشته‌های نویسنده اتریشی، استفان زوییگ وام گرفته شده است.

نظر شما