شناسهٔ خبر: 12986 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

استفاده از حوزه فضای مجازی برای ارایه مفاهم علمی و اعتقادی در کشور

معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنگامی که دنیا برای ارایه پیام های خود از حوزه فضای مجازی به خوبی استفاده می کند بنابراین ماهم بایداز امکانات این حوزه برای ارایه مفاهیم علمی، اعتقادی و کرامت انسانی عمیق خود بهره ببریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حسین نوش آبادی روز شنبه در مراسم رونمایی از پنج محصول رونمایی شده در حوزه فناوری اطلاعات در نمایشگاه بین المللی تهران خاطرنشان کرد: ایرانیان در طول تاریخ دارای فرهنگی کهن و غنی بوده اند و امروز نیز ایران اسلامی با داشتن فعالان و کارشناسان فرهیخته در زمینه فنآوری اطلاعات و ارتباطات می تواند بهترین بهره وری را از رسانه های دیجیتال و فضای مجازی داشته باشد.

معاون حقوقی وزارت ارشاد برپایی نمایشگاه ˈفنآوری اطلاعات و رسانه های دیجیتالˈ را نشان دهنده توان بالای رقابت کشورمان در این حوزه با دیگر کشورها عنوان کرد و افزود: باید تلاش کنیم با جهانیان در عرصه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال رقابت داشته باشیم .

وی گفت: ما باید با پیشرفت در تمامی زمینه های علمی از جمله عرصه فنآوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در حفظ مصالح و منافع ملی خود تلاش کنیم و بتوانیم با استفاده از دستاوردهای این حوزه معارف، مبانی دینی و اعتقادی خود را به دنیا معرفی کنیم.

در این مراسم همچنین حسن نجفی سولاری رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری این نمایشگاه را نشان دهنده قدرت نطام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این نمایشگاه دارای ابعاد وسیعی است و برپایی آن در زمانی که کشور در تحریم و جنگ نابرابرانه اقتصادی به سر می برد، بسیار شایان توجه است .

پنج محصول در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال امروز - شنبه - در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال رونمایی شد.این پنج محصول عبارتند از سایت تولید میهن، دانشنامه بر خط فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، بسته نرم افزاری آموزش های تخصصی راه بری فضای مجازی، ابزار هوشمند آموزش زبان آی.ریس و سایت عاشورا بودند.

نمایشگاه رسانه های دیجیتال تا ۱۱ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه که از هشتم اسفند ماه فعالیت خود را آغاز کرده با هدف معرفی ظرفیت­ های فناوری اطلاعات و رسانه­ های دیجیتال ،توسعه سطح دسترسی جامعه به آخرین دستاوردها و نمایش توانمندی­ های تولید محتوای بومی مبتنی بر فرهنگ ایرانی - اسلامی برپا شده است .

نظر شما