شناسهٔ خبر: 12988 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

باستانی پاریزی عضو افتخاری فرهنگستان علوم شد

در یکصد و ششمین جلسه مجمع عمومی فرهنگستان علوم، استاد محمدابراهیم باستانی پاریزی به عنوان عضو افتخاری و دکتر فرید مُر به عنوان عضو پیوسته فرهنگستان علوم برگزیده شدند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ در ابتدای این جلسه که با حضور ۴۲ عضو پیوسته از مجموع ۴۶ عضو پیوسته فرهنگستان به ریاست رضا داوری اردکانی - رئیس فرهنگستان علوم - تشکیل شد، پس از تصویب صورت‌جلسه مجمع عمومی صد و پنجم، پیشنهاد رئیس فرهنگستان مبنی بر عضویت افتخاری دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی در فرهنگستان علوم مطرح شد که با رأی گیری کتبی و به اتفاق آرا، دکتر باستانی پاریزی به عضویت افتخاری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

در ادامه، پیشنهاد عضویت پیوسته دکتر فرید مُر در گروه علوم پایه مطرح شد که پس از توضیحات دکتر یوسف ثبوتی - رئیس گروه علوم پایه - و رأی گیری کتبی، عضویت پیوسته دکتر فرید مر در فرهنگستان علوم به تصویب رسید.

دکتر مُر، دارای مدرک دکتری تخصصی زمین شناسی از دانشگاه لندن در سال ۱۳۵۹ است. وی در سال ۱۳۶۸ به مرتبه دانشیاری و در سال ۱۳۷۳ به مرتبه استادی دانشگاه شیراز نائل آمده و از سال ۱۳۷۵ عضو وابسته شاخه زمین شناسی فرهنگستان علوم بوده است.

تمدید عضویت وابسته دکتر سیدمهدی الوانی - استاد مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی -، دکتر سیدرحیم مشیری - استاد جغرافیای دانشگاه تهران - و دکتر رضا نیلی پور - استاد زبان شناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی - در گروه علوم انسانی از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود که پس از توضیحات دکتر حسین نمازی، رییس گروه علوم انسانی و رأی گیری کتبی، دکتر الوانی، دکتر مشیری و دکتر نیلی پور برای یک دوره چهارساله دیگر به عضویت وابسته فرهنگستان علوم انتخاب شدند.

نظر شما