شناسهٔ خبر: 13043 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بزرگداشت «پروین اعتصامی» در کتابخانه مجلس برگزار می‎شود

همایش بزرگداشت «پروین اعتصامی» همزمان با 21 اسفند از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و انجمن ادبیات داستانی کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی؛ همایش بزرگداشت شاعر معاصر ایران، «پروین اعتصامی» از سوی کتابخانه مجلس و انجمن ادبیات داستانی کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.
این همایش بزرگداشت در ۲۱ اسفند و از ساعت ۱۴ ـ ۱۸ با حضور اساتید دانشگاه‌ها، محققان و پژوهشگران در تالار شهید مدرس (مشروطه) کتابخانه مجلس برگزار می‌شود.
پروین اعتصامی، زاده ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ برابر با ۱۷ مارس ۱۹۰۷ در تبریز و فرزند یوسف اعتصامی (اعتصام‌الملک آشتیانی) است. دیوان پروین، شامل ۲۳۸ قطعه شعر است که از آن میان، ۶۵ قطعه به صورت مناظره سروده شده است. اشعار پروین اعتصامی بیشتر در قالب قطعات ادبی است که مضامین اجتماعی را با دیده انتقادی به تصویر کشیده‌.
در میان اشعار پروین، تعداد زیادی شعر به صورت مناظره میان اشیاء، حیوانات و گیاهان وجود دارد. درون‌مایه اشعار او بیشتر غنیمت داشتن وقت و فرصت‌ها، نصیحت‌های اخلاقی، انتقاد از ظلم و ستم به مظلومان و ضعیفان و ناپایداری دنیاست.

نظر شما