شناسهٔ خبر: 13045 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتقاد معاون آموزشی دانشگاه ایرانیان از رفتار وزارت علوم با این دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی ایرانیان با تاکید بر طی مراحل قانونی راه‎­اندازی دانشگاه ایرانیان، از برخورد نامتعارف مسئولان وزارت علوم با این دانشگاه انتقاد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی ایرانیان ضمن تشریح روند پیگیری‌های اجرایی برای راه اندازی این دانشگاه به برخی ابهامات و شایعات مطرح شده اخیر در این ارتباط پاسخ گفت.

وی در ابتدا اظهار داشت: هم­اکنون دانشگاه تصمیم خود برای راه­اندازی سه گروه آموزشی و جذب دانشجو در ۱۹ رشته مقاطع تحصیلات تکمیلی که به تصویب هیأت امنای دانشگاه رسیده را به صورت مکتوب به وزارت علوم اعلام نموده است.

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی ایرانیان در خصوص اظهارات اخیر مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی مبنی بر فقدان نماینده وزارت علوم در هیأت امنای دانشگاه ایرانیان گفت: براساس سند رسمی منتشره در سایت دانشگاه حکم نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه ایرانیان برای مدت ۴ سال صادر شد و تاکنون هیچگونه ابلاغیه رسمی مبنی بر لغو حکم یا تجدید نظر در آن به دست ما نرسیده است.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم پاسخگویی وزارت علوم به مکاتبات دانشگاه ایرانیان یادآور شد: وزارت علوم تنها به یک مورد از مکاتبات ما پاسخ داده و در آن به تکرار مصاحبه­های مسئولان وزارت متبوع پرداخته و به رغم اینکه رابط اداری دانشگاه را پس از تخصیص شناسه کاربری و رمز عبور در کلاس آموزشی پذیرفته، به فاصله کوتاهی آن را غیرفعال نموده است.

وی درخصوص انتخاب اعضای هیأت علمی برای دانشگاه ایرانیان اظهار داشت: اعضای هیأت علمی معرفی­شده دانشگاه به وزارت علوم همگی از اساتید مجرب بازنشسته یا شاغل در دانشگاه­ها هستند و هم­اکنون بسیاری از موسسات آموزش عالی از این دسته از اساتید در قالب هیأت علمی پاره­وقت بهره می­برند و حتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از همین شیوه متداول استفاده می­کند.

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی ایرانیان با تاکید بر طی مراحل قانونی راه­اندازی دانشگاه ایرانیان از برخورد غیرمتعارف مسئولان وزارت علوم با این دانشگاه انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر شمار زیادی از موسسات آموزش عالی در کشور هستند که تنها با اخذ موافقت اصولی فعالیت دارند و یا فاقد اساسنامه مصوب هستند و در طول سال­های متمادی نیز به آن­ها اجازه پذیرش دانشجو داده شد و این موضوعی است که وزارت علوم باید در قبال آن شفاف­سازی کند.

این مقام مسئول در مورد ایراد دیگر وزارت علوم مبنی بر ساقط شدن اعتبار موافقت اصولی دانشگاه به دلیل استعفای چند عضو هیأت موسس آن یادآور شد: اعضای هیأت موسس دانشگاه از ابتدا همین افرادی بودند که نامشان در اساسنامه آمده و به تایید ۲ وزیر مربوطه رسید. آنچه مسئولان وزارت علوم عنوان می­کنند اعضای هیأت امنا است که ماهیت جداگانه­ای با هیأت موسس دارند.

وی با اشاره به ماموریت ذاتی وزارت علوم برای کمک به رشد و توسعه علمی کشور رفتار مسئولان این وزارتخانه را در قبال دانشگاه ایرانیان غیرقابل درک دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه ایرانیان به رغم بروز برخی مشکلات و موانع پیش رو به راه خود ادامه می­دهد و با پشت سر گذاشتن دوره پیش­ثبت­نام که تا آخر اسفندماه جاری ادامه دارد، گام­های بعدی را برخواهد داشت.

نظر شما