شناسهٔ خبر: 13072 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصمیمات وزارت علوم برای افزایش اختیارات هیأت امنای دانشگاه‎ها

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تصمیمات تازه وزارت علوم برای افزایش اختیارات بیشتر هیأت امنای دانشگاه‎ها، خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعید سمنانیان درباره تغییر یا عدم تغییر حیطه اختیارات هیأت امنای دانشگاهها در دوره جدید وزارت علوم، گفت: کارکردهای هر نهادی با توجه به بسترهای حقوقی و قانونی آن بازنمایی و تعیین می شود و اختیارات و وظایف هیأت های امنا هم مستثنی از این قاعده نیست. بر این مبنا هر گونه تغییری باید در مسیر حقوقی و قانونی خود صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این دوره سعی می شود هر گونه اقدامی در این باره، از طریق همکاری مثبت و سازنده با دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به انجام رسد؛ از طرف دیگر به لحاظ ماهیتی، هیأت امنا، نهادی است که بر پایه مشارکت و همفکری اعضا و به دور از دیوان سالاری مرسوم در سایر دستگاههای اجرایی اداره می شود.

به گفته معاون وزیر علوم، از مهمترین محاسن اداره دانشگاهها به صورت هیأت امنایی، دوری جستن از دیوان سالاری حاکم بر دیگر دستگاههای اجرایی است به گونه ای که مدیران دانشگاهها از میان استادان مبرز انتخاب شده اند تا بتوانند وقت و همیت خود را صرف برنامه ریزی و اعتلای آنها کرده و از طرف از دیگر مزیتهای منطقه ای هر دانشگاه حداکثر بهره برداری را ببرند.

رئیس مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه مرکزی وزارت علوم، با اشاره به پر رنگ تر شدن نقش هیأت امنا در اداره دانشگاهها، اظهار داشت: در این راستا، جلسات این نهاد را به طور منظم تر برگزار و سعی می کنیم زمینه های مشارکت متنوع تر شود؛ بنابراین در صورت بازنگری قانون مربوط به کارکردهای هیأت های امنا، تلاش خواهد شد اختیارات این نهاد بیشتر شود.

نظر شما