شناسهٔ خبر: 13078 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهدارپور: «زندان الرشید» برای من یک دوره سیر و سلوک اخلاقی بود

نویسنده کتاب «زندان الرشید» گفت: این کتاب یک دوره سیر و سلوک اخلاقی من بود و ۳ سال با این کتاب مردم و زنده شدم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت‌‌الاسلام محمدمهدی بهداروند، نویسنده کتاب زندان الرشید در پایان مراسم رونمایی آن کتاب در تالار مهر حوزه هنری گفت: اغلب دوستان همه حرف‌های گفتنی را گفتند. امروز ۱۲ اسفند ۹۲ مصادف است با ۱۲ اسفند ۶۲ که این مرد بزرگ یعنی شهید علی هاشمی رمز عملیات خیبر را با نام یا زهرا(س) صادر کرد و به بچه‌ها گفت که انتقام پهلوی شکسته حضرت زهرا(س) را بگیرند. من نمی‌دانم تقارن امروز با رونمایی کتاب چگونه اتفاق افتاده است.

وی در  ادامه گفت: کتاب زندان الرشید یک دوره سیر و سلوک اخلاقی من بود. ۳ سال با این کتاب مردم و زنده شدم. حکایت «زندان الرشید» اول و آخر آن، آئینه تمام‌نمای شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه مخفی نصرت است، زیباترین صحنه این کتاب، دلتنگی‌های آن است.

وی با اشاره به بخشی از کتاب الرشید گفت: وقتی آقای گرجی‌زاده از اسارت بازمی‌گردد، با جشن‌ها و ریسه‌های برپا شده بر سردر خانه‌اش مواجه می‌شود. به خانواده می‌گوید بروید و این جشن‌ها را بردارید چون که خانم علی هاشمی و مادرش به اینجا می‌آیند. او در پاسخ مادر و همسر شهید می‌گوید که دعا می‌کنم که او برگردد. 

وی در پایان سخنانش گفت: این کتاب را با اجازه فرمانده خوبم محسن رضایی به فرزند علی هاشمی تقدیم می‌کنم. 

در ادامه مراسم اختتامیه حسین هاشمی فرزند علی هاشمی در سخنانی گفت: بنده تشکر می‌کنم از دوستان که ما را دعوت کردند و وظیفه خود می‌دانم که از آنها تشکر کنم. خاطرات ذکر شده در این کتاب بسیار زیبا بوده و از تمامی دست‌اندرکاران آن تشکر می‌کنم.

مراسم رونمایی از کتاب زندان الرشید با حضور آقایان گرجی‌زاده، بهداروند، حجت‌الاسلام خاموشی، سردار غلامپور، رضایی، حجت‌الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، سردار شاهدارپور فرمانده سپاه خوزستان، محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری و مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات هنر و مقاومت حوزه هنری برگزار شد. 

نظر شما