شناسهٔ خبر: 13085 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب‎های زندگی به سبک روح الله و همراه آهوان رونمایی شد

کتاب‎های انگلیسی و عربی زبان «زندگی به سبک روح الله» و «همراه آهوان» و پایگاه خبری «ریحانه» در مراسم اختتاميه چهارمین دوره دانش افزایی شجره طوبی رونمایی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ همزمان با اختتاميه "چهارمين دوره دانش افزايي شجره طوبي" ويژه بانوان فرهيخته روس زبان از كشورهاي روسيه و آسياي ميانه، مراسم رونمايي از ترجمه انگليسي و عربي كتابهاي "زندگي به سبك روح الله"، "همراه آهوان" و همچنين پايگاه خبري - تحليلي با عنوان"ريحانه"به زبان انگليسي بعدازظهر امروز ۱۲ اسفندماه در حسينيه الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با حضور "ابوذر ابراهيمي تركمان"،رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، "فاطمه رهبر" رئيس فراكسيون زنان مجلس شوراي اسلامي، "لاله افتخاري" عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ، "علي اكبرسبزيان" گردآورنده كتاب "زندگي به سبك روح الله"، سعيد بيابانكي پديد آورنده كتاب "همراه آهوان"(برگزيده اشعار بانوان شاعر ايراني پس از انقلاب) برگزار  شد.
 
در این مراسم، "صديقه حجازي"، مدیرکل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: پس از انقلاب اسلامی حضور بانوان در عرصه شعر، فرهنگ و ادب بسیار چشم‌گیر و قابل توجه بوده است.  
 
وي با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی زمینه مناسبی را برای رشد و شکوفایی بانوان مستعد در عرصه فرهنگ ایجاد کرده است، افزود: امروز از چند محصول فرهنگی تولید شده اداره کل زنان سازمان ارتباطات اسلامی رونمایی خواهد شد.
 
حجازي با اشاره به تولید کتاب «همراه آهوان» اظهار کرد: این اثر حاوی گزیده اشعار شعرای معاصر زن ایران پس از انقلاب است که در آن به معرفی بانوان شاعر و آثار برگزده آنان پرداخته شده است.
 
مدیرکل امور زنان و خانواده در خصوص رونمایی از کتاب «سیره عملی امام خمینی (ره)» بیان کرد: این اثر ارزنده به‌طور مصداقی به تشریح سیره عملی حضرت امام (ره) پرداخته است که مخاطب پس از مطالعه آن می‌تواند زندگی خود را بر اساس معیار و سبک عملی‌ ایشان اداره کند.
 
وی با اشاره به مقبولیت شخصیت امام خمینی (ره) در سطح دنیا افزود: به جهت گستردگی مخاطب، این کتاب به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
 مدیرکل امور زنان و خانواده در خصوص پایگاه خبری تحلیلی ریحانه تصریح کرد: این پایگاه به دو زبان انگلیسی و فارسی و با هدف ایجاد تعامل میان زنان مسلمان و آرا و اندیشه‌های آنان در حال فعالیت است.
 
وی تصریح کرد: امروز برنامه افتتاحیه چهارمین دوره دانش‌افزایی با عنوان «شجره طوبی» را در دستور کار داریم که در آن بانوان کشورهای گرجستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و روسیه شرکت دارند.
 
حجازی در پایان افزود: تبیین نقش و جایگاه زن در مکتب اسلام و رهبران اسلامی از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها است.
 
در حاشیه این مراسم، پایگاه خبری تحلیلی انگلیسی ریحانه که به انعکاس مباحث مربوط به زنان در جهان اسلام می پردازد، رونمایی شد. کتاب زندگی به سبک روح الله زندگی خانوادگی امام خمینی (ره) را به تصویر می کشد. کتاب همراه آهوان مجموعه ای از اشعار بانوان پس از انقلاب است.

نظر شما