شناسهٔ خبر: 13148 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جایزه اسکار فروش کتاب را بالا برد

با اهدای جایزه اسکار به فیلم «12 سال یک برده» فروش این کتاب بالا رفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ هشتاد و ششمین مراسم اسکار که یکشنبه شب در هالیوود برگزار شد، با انتخاب فیلم «۱۲ سال یک برده» به عنوان بهترین فیلم سال موجب شد تا فروش کتابی که این فیلم با اقتباس از آن ساخته شده بود، بالا برود.
در مراسم اسکار این فیلم موفق شد تا جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز به خود اختصاص بدهد و به این ترتیب دو جایزه مهم را از آن خود کند. با محاسبه سومین جایزه‌ای که نصیب این فیلم شده، یعنی جایزه بهترین بازیگر زن مکمل، اشتیاق مردم به این فیلم بیش از پیش شده است و طبعا به سراغ منبع اصلی که موجب ساخته شدن آن شد، رفته‌اند. 
این فیلم که با اقتباس از خاطراتی که یک فرد سیاهپوست در قرن نوزدهم نوشته بود ساخته شده، شب پیش از مراسم اسکار در جایگاه ۳۲۶ آمازون جای داشت اما دیروز بعدازظهر و تنها چند ساعت پس از اهدای جوایز اسکار، به رتبه ۱۹ آمازون رسید. 
فیلم «۱۲ سال یک برده» که استیو مک کویین کارگردان بریتانیایی آن را ساخته، به عنوان اولین ساخته یک کارگردان سیاهپوست که موفق به کسب اسکار شده، نام خود را در تاریخ ثبت کرد.
در کتاب «۱۲ سال یک برده» سالومون نورتاپ از خاطرات زندگی‌اش سخن گفته است. او شهروند نیویورک بود، اما در واشنگتن ربوده شد و به عنوان برده در لوییزیانا فروخته شد. او مجبور شد تا ۱۲ سال به عنوان برده کار کند و در سال ۱۸۵۳ پس از رهایی خاطراتش را منتشر کرد. جالب این که کتاب او در همان زمان به فروشی ۳۰ هزار نسخه‌ای دست یافت و پرفروش شد. 
جان رایدلی نویسنده فیلمنامه این فیلم که موفق شد تا جایزه فیلمنامه اقتباسی اسکار را کسب کند، گفت علاوه بر کتاب، اطلاعات زیادی را برای ملموس شدن اطلاعاتش از روزنامه‌های آن زمان کسب کرده است. 
موفقیت این فیلم پیش از اهدای مراسم اسکار نیز موجب شده بود تا روزنامه تلگراف بریتانیا با انتشار نسخه‌ای از این کتاب آن را به صورت رایگان همراه با روزنامه صبح یکشنبه ماه ژانویه ۲۰۱۴ در دسترس مخاطبانش قرار دهد

نظر شما