شناسهٔ خبر: 13152 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

محسنیان راد: دانش ارتباطات در ایران مدعیان زیادی دارد!

مهدی محسنیان راد، نویسنده کتاب «ارتباطات انسانی» گفت: ما اکنون در کشور خود دچار بحران ارتباطات هستیم. در 35 سال اخیر بلاهای زیادی بر سر دانش ارتباطات آمده است به گونه‌ای که همه اقشار جامعه درباره ارتباطات ادعا داشتند و این ادعاها بلاهای زیادی بر سر این رشته آورد!

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ مراسم رونمایی از کتاب «ارتباطات انسانی» نوشته دکتر مهدی محسنیان راد سه‌شنبه ۱۳ اسفند در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. دکتر مهدی محسنیان راد، نویسنده کتاب «ارتباطات انسانی» گفت: ما اکنون در کشور خود دچار بحران ارتباطات هستیم و این بحران در خانواده‌های ما به چشم می‌خورد. اکنون می‌توان با جلوگیری از تحمیل عقاید غلط و نادرست جامعه این بحران را برطرف کرد. 
وی با بیان اینکه استحکام ارتباطات در کشور نیازمند نزدیک‌شدن حکومت به مردم است عنوان کرد: ارتباطات زمانی در جامعه خوب و مناسب است که بین حکومت و مردم فاصله وجود نداشته باشد و بحران کنونی که همه لایه‌های جامعه را در برگرفته از بین برود. 
به گفته وی شاید این کتاب تا حدودی به تقویت ارتباطات انسانی کمک کند زیرا ما در ایران در این بخش از ارتباطات عقب‌ماندگی عظیمی داریم. 
کتاب «ارتباطات انسانی» به قلم مهدی محسنیان‌راد، استاد و پژوهشگر حوزه ارتباطات در ۱۰ فصل تدوین شده است،
این کتاب به دنبال بیان چیستی و چگونگی فرآیند ارتباط و سپس بیان مهمترین ویژگی‌ها و مسایل آن به تفکیک زمینه‌های ارتباطی است که یک بار از منظر «زبان» به دو زمینه «ارتباط کلامی» و ارتباط «غیر کلامی» و بار دیگر از منظر «ارتباط‌گران» به «ارتباط با خود»، «ارتباط میان فردی»،‌ «ارتباط گروهی» و «ارتباط عمومی» تقسیم می‌شود. 
نویسنده با هدف بررسی‌ دیدگاه‌های مختلف درباره مباحث اصلی کتاب افزون بر بیان انتظارات درست و نادرست از کارکردهای ارتباطات به تشریح شیوه ارتقای مهارت‌ها و کارایی‌های ارتباطی پرداخته است. 
«ارتباطات انسانی»، «رابطه، ‌ارتباط و ادراک»، «ارتباط کلامی (زبان)»، «ارتباط غیر کلامی»، «گوش دادن»، «روابط اجتماعی»، «ارتباط میان فردی»، «ارتباط گروهی»، «ارتباط عمومی» و «مدل‌های ارتباط، ‌منبع معنی» بخش های ۱۰گانه کتاب را تشکیل می دهند.
کتاب «ارتباطات انسانی» در ۴۳۸ صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و بهای ۸ هزار و ۵۰۰ تومان توسط سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها(سمت) منتشر شده است.

نظر شما