شناسهٔ خبر: 13153 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر: بودجه سال 93 وزارت علوم بین 17 تا 18 درصد افزایش یافت

معاون مالی و اداری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه سال 1393 وزارت علوم بین 17 تا 18 درصد افزایش یافته که البته افزایش بودجه دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ محمدحسین امید در پاسخ به سوالی درباره افزایش بودجه وزارت علوم در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال جاری این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: بعد از آنکه لایجه بودجه از دولت به مجلس رفت، با پیگیری ما از کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین کمک معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، مبلغی به بودجه آموزش عالی اضافه شد.

معاون مالی و اداری وزیر علوم افزایش بودجه دانشگاه ها در مجلس شورای اسلامی را حدود ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: البته همه این مبلغ به آموزش عالی نرسید و بخشی از آن برداشته شد.

امید در عین حال تاکید کرد این افزایش رقم بودجه بین ۴ تا ۵ درصد به بودجه پیشنهادی دولت به آموزش عالی اضافه کرد که خبر خوبی است.

 

*** قول مساعد معاون اول رییس جمهوری به روسای دانشگاه ها

معاون وزیر علوم همچنین از دیدار روز پنجشنبه هشتم اسفندماه رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای برخی از دانشگاه ها با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری خبر داد و افزود: هدف از این دیدار بیان مشکلات دانشگاه ها و کسری بودجه آنها بود.

سرپرست دانشگاه تهران تصریح کرد در سال های گذشته بیش از یک هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان از بودجه دانشگاه ها تخصیص نیافته و تخصیص بودجه سال جاری نیز کافی نبوده است.

وی اضافه کرد: معاون اول رییس جمهوری در این دیدار قول مساعدی دادند که هم بودجه سال آینده به طور کامل تخصیص یابد و هم بخشی از مطالبات سال های گذشته دانشگاه ها پرداخت شود.

امید همچنین در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای انتخاب رییس دانشگاه تهران دارید، تنها به ذکر این جمله بسنده کرد که در حال کار بر روی فرایند انتخاب رییس دانشگاه تهران هستیم.

رییس جمهوری روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.

نظر شما