شناسهٔ خبر: 13238 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعطای جایزه علامه طباطبایی و شهید آوینی در اردیبهشت ماه سال آینده

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان از برگزاری سومین دوره اعطای جایزه علامه طباطبایی و دومین دوره اعطای جایزه شهید آوینی در اردیبهشت سال آینده خبرداد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سید حسن حسینی در نشست سالانه شورای نخبگان، كمیته‌ها و كارگروه‌های تخصصی بنیاد ملی نخبگان با بیان این مطلب افزود: تاكنون ۷۲ استاد و محقق برجسته موفق به دریافت جایزه علامه طباطبایی و ۷ هنرمند نیز موفق به دریافت جایزه شهید آوینی شده‌اند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان، اظهار داشت: كمیته تمدید، استمرار و ارتقا ذیل شورای نخبگان بنیاد ملی نخبگان در سال جاری ۲۹ بار جلسه تشكیل داده است و ۲۹۸ پرونده در آنها مورد بررسی قرار گرفته و ۱۷۶ پرونده و تقاضا مورد تایید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین كمیته‌های دانش آموختگان برتر آموزشی، پژوهشی و نوآوری و كارگروه هنری در سال ۹۲ ، ۳۸ جلسه تشكیل داده‌اند كه در این كمیته ۲۶ پرونده اساتید در ۶ كمیته و ۳۱ پرونده دانش آموختگان در ۵ كمیته تایید شده است.

حسینی از بررسی ۳۰ پروند اساتید در جلسات شورای نخبگان خبر داد و یادآور شد: در نهایت ۱۳ استاد مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تسهیلات نظام وظیفه بنیاد گفت:‌ تاكنون حدود ۵ هزار نفر از نخبگان و استعداد های برتر از این تسهیلات استفاده كرده‌اند و كمیته تسهیلات نظام وظیفه در سال جاری ۴۶ جلسه داشته كه در این جلسات حدود ۲ هزار تقاضا مورد بررسی قرار گرفته و ۱۵۰۰ پرونده نیز مورد تایید قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه در سال ۹۲ در كمیته داوری اختراعات بنیاد ملی نخبگان هزار و ۸۳ اختراع مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در نهایت ۲۴۵ اختراع تایید شده و از آنها حمایت به عمل آمده است. به طور كلی ۲ هزار اختراع از میان ۱۰ هزار اختراع داوری شده مورد حمایت بنیاد قرار گرفت.

نظر شما