شناسهٔ خبر: 13274 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح اولین صندوق نیکوکاری در دانشگاه تهران

سرپرست دانشگاه تهران از افتتاح اولین صندوق نیکوکاری کشور با اعتبار 500 میلیون تومان، اهدایی خیرین آموزش عالی در دانشگاه تهران خبر داد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدحسین امید سرپرست دانشگاه تهران در نخستین جشنواره تجلیل از خادمین و واقفین دانشگاه تهران گفت: زمانی که من در اروپا درس می‌خواندم همیشه به این موضوع حسرت می‌خوردم که چرا در کشور ما که فرهنگ وقف در فرهنگ دینی و ملی وجود دارد و مردم در مسجد ساختن و مدرسه سازی و ... ید طولایی دارند جایشان در آموزش عالی خالی است.

وی افزود: اکنون در آمریکا حدود ۲ هزارو ۵۰۰ موسسه خیریه برای کمک به موسسات و دانشگاه‌های آموزش عالی کشورشان وجود دارد همچنین در آلمان ۶۹۶ بنیاد خیریه برای کمک به موسسات آموزشی فعالیت می‌کنند. البته در ایران نیز خوشبختانه در هفت هشت سال گذشته خیرین به آموزش عالی رو آورده‌اند.

سرپرست دانشگاه تهران با بیان اینکه بیشترین تعداد خیرین جذب دانشگاه تهران شده‌اند افزود: این دانشگاه همیشه مورد توجه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و ایشان از دانشگاه تهران به عنوان قله و نماد آموزش عالی یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور خیرین نشان دهنده این واقعیت است که گرچه این حرکت دیر آغاز شده اما سرعت رشدش بسیار بالاست.

امید با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۳۵۰ نفر واقف و خیر در حوزه آموزش عالی فعال هستند، افزود: طبق اطلاعات دبیرخانه خیرین وزارت علوم بیش از ۲۰۰ نفر این افراد با دانشگاه تهران در ارتباط هستند و در حال حاضر حدود ۱۲۵ پروژه با مساحت ۴۰۰ هزار متر مربع در کشور توسط خیرین بزرگوار یا به بهره برداری رسیده یا در دست اجرا است.

امید با تاکید بر اینکه وزارت علوم سعی در تقویت این فرهنگ در آموزش عالی کشور دارد اظهار کرد: بر همین اساس وزارت علوم برنامه‌ای دارد تا با تشکیل ستادی در این وزارتخانه تمام دانشگاه‌ها بنیاد خیرین داشته باشند تا تمام دانشگاه‌ها از این پتانسیل عظیم استفاده کنند.

نظر شما