شناسهٔ خبر: 13280 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش همکاری علمی و پژوهشی مشترک دانشگاه خوارزمی و دانشگاه تورکو

زمینه‌های همکاری علمی و پژوهشی مشترک با دانشگاه خوارزمی و مطالعات مقدماتی برای همکاری‌های علمی بیشتر دانشگاه تورکو و دانشگاه خوارزمی با حضور زوند بلاد استاد دانشگاه تورکو از کشور فنلاند در دانشگاه خوارزمی بررسی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ با حضور پروفسور کریستر زوندبلاد استاد دانشگاه تورکو از کشور فنلاند در دانشگاه خوارزمی، زمینه‌های همکاری علمی و پژوهشی مشترک با دانشگاه خوارزمی و مطالعات مقدماتی برای همکاری‌های علمی بیشتر بررسی شد.

پروفسور زوندبلاد به دعوت خلیل رضایی عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی و دبیر علمی اولین کنگره بین المللی زمین شناسی کشاورزی برای ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه آموزشی در همایش مذکور به کشور ایران سفر کرد.

خلیل رضایی گفت: پرفسور زوند بلاد در ادامه این سفر به دعوت دانشکده علوم زمین دانشگاه خوارزمی برای برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان تحولات پوسته و متالوژی در شمال اروپا و مقایسه با وضعیت ایران در جمع اساتید و دانشجویان این دانشکده در کرج حضور پیدا کرد.

وی افزود: در نشستی که با حضور سرپرست دانشگاه خوارزمی و پروفسور زوند بلاند از دانشگاه تورکو فنلاند برگزار شد، زمینه‌های همکاری علمی، آموزشی، تحقیقاتی، تعریف پایان نامه‌های مشترک،‌ تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه خوارزمی و دانشگاه تورکو مورد بحث و برسی قرار گرفت و مقرر شد مذاکرات نهایی و عقد تفاهم نامه همکاری پاییز سال آینده در دانشگاه خوارزمی برگزار شود.

شایان ذکر است، پروفسور کریستر زوند بلاد در زمینه اکتشاف معادن تحقیقات گسترده‌ای را در حوزه اسکاندیناوی به انجام رسانده است و در کشورهای سوئد، ‌فنلاند، روسیه و نروژ به تدریس و تحقیق می‌پردازد.

نظر شما