شناسهٔ خبر: 13317 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عزت‌ا.. انتظامی: وقتي مي‌گويم در زنده بودن به فکر ما باشند منظور نياز مالي نيست

زت ا... انتظامي گفت: آرزو مي‌کنم روزي برسد که قدر هنرمندان‌مان را در زمان حياتشان بدانيم؛ اتفاقي که اگر روي دهد مطمئن باشيد هنر اعتلا پيدا خواهد کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از بانی فیلم؛ اين بازيگر با بيان اينکه بيماري به وي اجازه حضور در مراسم‌ مختلف را نمي‌دهد، گفت: اين روزها حال و احوال خوشي ندارم، حتي نتوانستم در مراسم نکوداشتي که فارابي براي من گرفته بود، شرکت کنم. اين بيماري نيز 3 ماهي است که مرا رنج مي دهد و متأسفانه هنوز هم بهبودي کامل خود را به دست نياورده‌ام، به نحوي‌که براي مدت طولاني قادر به نشستن در يک جا نيستم.

وي افزود: ناراحتم که اين را مي‌گويم، اما تا زماني که امثال من زنده هستند کسي سراغشان را نمي‌گيرد، اما هنگاميکه که از دنيا رفتيم برايمان همايش و مراسم برگزار مي‌کنند؛ اقدامي که هيچ نفعي براي هنرمند ندارد.

انتظامي درباره مراسم تقدير خود گفت: زمانيکه من در بستري بودم، هيچيک از مسئولاني که هم اکنون مي‌خواستند از من تجليل کنند به عيادتم نيامدند، تنها يک بار احمد مسجدجامعي و محمد هادي ايازي در منزل به ديدنم آمدند.

بازيگر سريال «هزار دستان» اضافه کرد: اينکه هنرمند بداند که قدرش را مي‌دانند، برايش دنيايي ارزش دارد، البته وقتي مي‌گويم در زنده بودن به فکر ما باشند منظور نياز مالي نيست، بلکه توجه است که به هنرمند اميد و انگيزه مي‌دهد به نحوي که در مي‌يابد که مسئولان هنري کشورش به فکر وي هستند.

اين بازيگر اظهار کرد: برخي رفتارها مرا به ياد مرحوم علي حاتمي مي‌اندازد که در زمان حيات هيچگاه به يادش نبودند، اما بعد از مرگش سخنراني‌ها و مراسم مختلف برگزار کردند، درصورتيکه بارها گفته‌ام چون براي اين فيلمسازي در زمان حيات کاري نشده، زاد روز برايش برگزار کنند نه اينکه سالگرد مرگ، چون اين فيلمساز الهاماتي در کارهايش بود که سراسر آغشته به عطر زندگي بود.
انتظامي در پايان آرزو کرد روزي برسد که در کشورمان قدر هنرمندان را در زمان حياتشان بدانيم؛ اتفاقي که اگر روي دهد مطمئن باشيد هنر اعتلا پيدا خواهد کرد.

نظر شما