شناسهٔ خبر: 13395 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین جزئیات «پایتخت ۳» از زبان سیروس مقدم

کارگردان سریال کارگردان «پایتخت ۳» گفت: تا به امروز ۸۰ درصد تصویربرداری پایتخت ۳ انجام شده و لوکیشن‌ها در تهران است و ادامه تصویربرداری تا اوایل هفته اول فروردین‌ماه ادامه دارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ جمعی از نمایندگان مجلس ظهر دیروز با حضور در پشت صحنه سریال «پایتخت ۳» واقع در مرکز توانبخشی عمل به همراه مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما حضور یافته و از نزدیک در جریان ساخت سریال قرار گرفتند.

سیروس مقدم، کارگردان «پایتخت ۳» گفت: پس از تولید «پایتخت ۲» صدا و سیما با مخاطب‌سنجی به این نتیجه رسید که مخاطبان از این سریال نوروزی استقبال می‌کنند و براساس نظرسنجی خودمان نیز متوجه شدیم که تولید سریال جدید پایتخت را انجام دهیم. 

وی با بیان اینکه در سری‌های گذشته داستان و شخصیت قصه شکل گرفته بود، افزود: اگر «پایتخت ۳» برای تیم سازنده گامی به سمت جلو باشد و بتواند نیاز ذهنی و خوراک فرهنگی مخاطبان را تامین کند در آینده سری‌ جدید آن نیز تولید می‌شود. 

کارگردان «پایتخت ۳» در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره چگونگی شکل‌گیری داستان مجموعه جدید توضیح داد: در مجموعه اول، موضوع مهاجرت و سفر افراد به زادگاه خودشان و ادامه تحصیل در دانشگاه و بازگشت به جامعه مورد توجه قرار گرفته بود و ما در سری دوم از نماد گلدسته استفاده کردیم که هنر خاص مازندران است احساس کردیم که می‌تواند ویژگی‌های شمال کشور را نمایش دهد که دو نماد مسلمان بودن و ایرانی بودن را که عامل مشترک ایرانیان است نمایش دادیم و به مفهوم کلی وحدت ملی رسیدیم. 

وی خاطرنشان کرد: در سری جدید این مجموعه، مسئله کشتی محلی که خاص منطقه مازندران است و محسن تنابنده را در نقش نقی به عنوان یک کشتی‌گیر محلی است قرار دادیم تا به ایفای این نقش بپردازد و موضوع کشتی محلی را مطرح کنیم. 

مقدم تصریح کرد: با ورود به این عرصه تلاش داریم که فینالی برای نقی در نظر بگیریم که در آن غرور ملی را نمایش دهد و بخشی از آن نیز به راهیابی کشور ایران به جام جهانی مربوط می‌شود. 

وی در خصوص تصویربرداری این سریال گفت: تا به امروز ۸۰ درصد تصویربرداری پایتخت ۳ انجام شده و لوکیشن‌ها در تهران است و ادامه تصویربرداری تا اوایل هفته اول فروردین‌ماه ادامه دارد.

مقدم با اشاره به اینکه در استان مازندران نمایندگان آن مناطق از پشت صحنه پایتخت بازدید کرده بودند، گفت: قرار است که مدیر شبکه یک سیما و جمعی از نمایندگان استان مازندران در جریان ساخت این سریال نورزوی قرار بگیرند که فکر می‌کنم روز خوبی باشد.

علیرضا نجف‌زاده مجری طرح «پایتخت ۳ » هم گفت: نمایندگان استان مازندران با حضور در لوکیشن آسایشگاه خیریه عمل از پشت صحنه این سریال بازدید می‌کنند.

وی افزود: ۸۰ درصد تصویربرداری پایتخت ۳ انجام شده و همزمان موسیقی مونتاژ و صداگذاری آن نیز انجام می‌شود و احتمالا تا دهم فروردین درگیر فیلمبرداری هستیم.

پس از بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از موسسه خیریه عمل، سیروس مقدم کارگردان «پایتخت ۳» در سخنانی کوتاه در باره چگونگی شکل گیری پایتخت از ابتدا تاسری سوم مطرح کرد و هدف از ساخت این مجموعه را نمایش وحدت ملی ایرانی بودن و مسلمان بودن دانست.

در ادامه بخشهایی از «پایتخت ۳ » برای نمایندگان مجلس و سیاستمدارن سیاسی نمایش داده شد و سکانس‌هایی از ترخیص بهبود با بازی مهران احمدی با حضور مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیما و نمایندگان مجلس ضبط شد.

در مراسم بازدید از پشت صحنه «پایتخت ۳» شخصیتهایی از جمله نظری‌مهر نماینده بندر گز و گلستان، احمدی کاشکی نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی، کوچکی نژاد نماینده رشت، نوروزی نماینده علی آباد و گلستان، امامی نماینده مردم گلستان و گرگان، قربانی نماینده آستانه اشرفیه، حجت الا سلام میرتاجدینی مدیرکل امور مجلس سازمان صداوسیما، عباسی نماینده گلستان حضور داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما