شناسهٔ خبر: 13396 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برخی دانشگاه‌ها واجد شرایط لازم تاسیس پردیس بین‌المللی نیستند

سرپرست معاونت آموزشی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه کیفیت آموزش در پردیس‌های بین المللی چندان تفاوتی با دانشگاه مادر ندارد، گفت: جهت ارتقاء کیفیت آموزشی در این پردیس‌ها لازم است درباره نحوه پذیرش دانشجو، مکانیزم‌های آموزشی و نحوه تاسیس پردیس‌های بین المللی برنامه‎ریزی شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ غلامرضا حسن زاده با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های مادر مثل دانشگاه علوم پزشکی تهران ساز و کارهای آموزشی و اعضای هیئت علمی حاضر در پردیس‌های بین المللی، مشابه پردیس‌های مرکزی است، اظهار کرد: کیفیت آموزش‌هایی که در پردیس‌های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه می‌شود از عملکرد دانشجویان این پردیس در امتحانات جامع و علوم پایه ارزیابی می‌شود که این امر نیز تا به حال نشان دهنده کیفیت مناسب این پردیس بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد پیشرفتی در پردیس‌های بین المللی حاصل شود لازم است در نحوه پذیرش دانشجو و مکانیزم‌های آموزشی دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف بازنگری شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه برخی دانشگاه‌ها واجد شرایط لازم جهت تاسیس پردیس بین المللی نیستند، تصریح کرد: باید در این زمینه توجه شود که اگر قرار باشد دانشگاه‌های علوم پزشکی به سمت بین المللی شدن حرکت کنند، مکانیزم‌ها و ابزارهای لازم برای بین المللی شدن را نیز در دست داشته باشند.

وی ادامه داد: در عین حال اگر قرار باشد هدف از آموزش‌های پزشکی تنها تربیت دانشجو در داخل کشور باشد در این صورت نیز باید راهکارهایی از سوی وزارت بهداشت تبیین شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ شود.

سرپرست معاونت آموزشی پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه پایین بودن سطح اطلاعات و آموزشی دانشجویان پولی نسبت به دانشجویان «پردیس مادر» به طور کلی نظریه مورد تاییدی نیست، ادامه داد: با توجه به اینکه بنده در هر دو پردیس بین المللی کیش و دانشگاه علوم پزشکی تهران به روش‌های یکسانی تدریس می‌کنم این اختلاف سطح فاحش هرگز بین دانشجویان در پردیس دیده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه کنکور سراسری نمی‌تواند معیار مناسبی جهت سنجش سطح علمی متقاضیان ورود به رشته علوم پزشکی باشد، گفت: معیار دقیق برای سنجش متقاضیان باید توانمندی‌های همه جانبه این افراد برای ورود به رشته‌های علوم پزشکی باشد.

نظر شما