شناسهٔ خبر: 13414 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دعوت از یدالله رویایی شاعر ایرانی مقیم پاریس در جشنواره شعر فجر

دعوت از یدالله رویایی که در 8 سال گذشته کتاب تازه‌ای از او اجازه انتشار پیدا نکرده و حتی کتاب‌های قبلی‌اش نیز مجوز تجدید چاپ نداشته‌اند، برای حضور در جشنواره شعر فجر امسال، بلافاصله با واکنش هایی رو به رو شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ وب‌سایت هشتمین جشنواره شعر فجر امروز دوشنبه ۱۹ اسفند در خبری به نقل از علی آبان، سخنگوی جشنواره، از حضور یدالله رویایی، شاعر ایرانی مقیم پاریس خبر داد و اعلام کرد: «بعد از ۳۴ سال، یدالله رویایی به ایران می‌آید تا به عنوان شاعر مدعو در هشتمین جشنواره شعر فجر شرکت داشته باشد.»

در این خبر همچنین به نقل از سخنگوی جشنواره شعر فجر آمده است: «در پی رایزنی‌ها و گفتگوهایی که با یدالله رویایی، شاعر ایرانی ساکن پاریس از طریق کمیته بین‌الملل جشنواره صورت گرفته، این شاعر موافقت خودش را برای حضور و شعرخوانی اعلام کرده است.»

دعوت از یدالله رویایی که در ۸ سال گذشته کتاب تازه‌ای از او اجازه انتشار پیدا نکرده و حتی کتاب‌های قبلی‌اش نیز مجوز تجدید چاپ نداشته‌اند، برای حضور در جشنواره شعر فجر امسال، بلافاصله با واکنش هایی رو به رو شد. علاوه بر این هوشنگ ابتهاج (سایه) شاعر پیشکسوت در کتاب «پیر پرنیان اندیش» درباره یدالله رویایی و در پاسخ به این سئوال که:‌ «یعنی رویای هیچ شعر خوبی نداره؟» می گوید: «به حضرت عباس نه». او در ادامه به این سوال که «گویا از ایشون نقل شده که شعر منو مردم این زمانه نمی‌فهمن و نسل‌های بعدی می‌فهمن. نظر شما چیه؟» اینگونه پاسخ داده است: «صد سال دیگه می‌فهمن! با این وضع خیلی احتمال داره که صد سال دیگه دنیا اینقدر احمق بشه که به شعر رویایی برگرده. بعید نیست! خیلی‌ها این حرفو زدن و دلشونو خوش کردن».

نظر شما