شناسهٔ خبر: 13485 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«کارا و کوشا» ی تلویزیون عروسک می شوند

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «کارا و کوشا» از توافق اولیه برای تولید و توزیع گسترده شخصیت‌های عروسکی این مجموعه در بازار محصولات فرهنگی خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ «عطیه شهیدی» با اعلام اینکه «کارا و کوشا» نام عروسک هایی است که تلاش می کنند مهارت‌های زندگی و شیوه‌های نوین کارآفرینی را به کودکان آموزش بدهند گفت: مجموعه تلویزیونی «کارا و کوشا» در 130 قسمت 30 دقیقه‌ای در گروه کودک و خردسال شبکه دو تولید شده و تا امروز نزدیک به 50 درصد از سری نخست آن روی آنتن تلویزیون رفته است.

این تهیه کننده با توجه به استقبال مخاطبان شبکه دو از این برنامه عروسکی گفت: مدت زمان کمی است که کارا و کوشا مهیمان خانه مخاطبان خود می شوند اما در همین زمان اندک دوستان بسیار زیادی در بین اقشار مختلف و با گروه سنی های مختلف پیدا کرده‌اند. همین مسئله در ما انرژی مضائفی ایجاد کرده و قصد داریم محصولات فرهنگی این شخصیت‌های دوست داشتنی را راهی بازار کنیم.

وی گفت: با تولید کنندگان عروسک صحبت کردیم و آنها بسیار علاقمند بودند عروسک های کارا و کوشا را در حجم وسیع برای بازار تولید کنند.

شهیدی تصریح کرد: در مدت زمان پخش برنامه بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کردیم، این برنامه اقشار مختلف  مردم را از تهیه کننده برنامه های خارج از کشور گرفته تا استاد دانشگاه و افرادی که در روستاهای مختلف زندگی می کنند، درگیر کرده است؛ روزانه  یک هزار اس ام اس  به این برنامه ارسال می شود و شاخص هایی بسیار دیگری به ما نشان داده اند که توانسته مخاطب را با خود همراه کند.

او گفت: در نظر سنجی‌های صورت گرفته80 درصد  مخاطبان بر آموزنده بودن محتوا این برنامه تاکید داشتند و  بسیاری هم  با شخصیت های عروسکی کارا و کوشا ارتباط خوبی برقرار کرده اند.

شهیدی ادامه داد: مجموعه تلویزیونی «کارا و کوشا» به طور تخصصی موضوع کار آفرینی کودک به معنای پیشرو، فعال و خلاق بودن را دنبال می کند، ویژگی هایی که جزو جدول رشد کودکان قرار گرفته اند.

این تهیه کننده با اعلام اینکه این تولید این مجموعه تلویزیونی در سه فاز نگرش، مهارت ها و دانش پیش بینی شده است، افزود: در فاز نخست روی نگرش ها کار کردیم، در حقیقت در این سری ایده را مطرح کرده و به هیچ عنوان وارد بحث تولید ایده نمی شویم.

وی تصریح کرد: در حال انجام هماهنگی های لازم برای تولید سری جدید برنامه هستیم، سری جدید این برنامه با محوریت دانش ساخته خواهد شد، در حقیقت برنامه ریزی های لازم انجام گرفته  به محض قطعی شدن توافق ها تولید سری جدید این مجموعه تلویزیونی آغاز می شود.

مجموعه تلویزیونی «کارا و کوشا» به تهیه کنندگی عطیه شهیدی با مشارکت وزارت کار و تعاون اجتماعی تولید و از شبکه دو سیما پخش می‌شود

نظر شما