شناسهٔ خبر: 13493 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بالاخره «نوح» در مکزیکو سیتی رونمایی شد

فیلم جنجال‌برانگیز «نوح» در پایتخت مکزیک رونمایی شد ولی بیشتر مخاطبان مکزیکی، آن را فیلمی طولانی و کسل‌کننده دانستند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ پس از مدت‌ها جنجال به خاطر ساخت فیلم «نوح» که به ادعای کارگردان آن، «دارن آرنوفسکی»، برداشتی وفادارانه از کتاب مقدس انجیل است، سرانجام این فیلم در شهر مکزیکوسیتی، رونمایی شد.

«آنوفسکی» و دیگر سازندگان فیلم تاکنون تمام تلاش خود را برای جذب مخاطب و بازگشت سرمایه چند میلیون دلاری خود به کار بسته‌اند که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای فروش هرچه بیشتر فیلم و همچنین متقاعد نمودن مسیحیان نسبت به ساخت فیلم «نوح» براساس روایت انجیل، اشاره کرد.

وی همچنین در یک جلسه مطبوعاتی که پیش از اکران فیلم «نوح» در مکزیکو سیتی برگزار شد، به مردم تاکید کرد: این فیلم یک فیلم بسیار متفاوت است و تمام سوء‌تفاهم‌هایی که در رابطه با این فیلم انتظار دارید، هیچکدام محقق نخواهد شد. در واقع انتظار یک چیز غیرمنتظره را داشته باشید.

در مراسم فرش قرمز رونمایی فیلم «نوح»، بسیاری از بازیگران فیلم از جمله «جنیفر کونلی»، «لوگان لرمن»، «داگلاس بوث» و یکی از نویسندگان فیلم «آری هندل» در کنار «دارن آرنوفسکی» حضور داشتند. این مراسم بدون حضور «راسل کرو»، بازیگر نقش «نوح»  برگزار شد.

این فیلم سرانجام به نمایش درآمد و پس از اکران آن، منتقدان و تماشاگران واکنش‌های متفاوتی نسبت به این فیلم نشان دادند.

یکی منتقد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با نشریه سینمایی هالیوود‌ریپورتر گفت: این فیلم بیش از اندازه طولانی است و انسجام درستی ندارد.

«ماریو پی اسزکلی»،‌منتقد سینمایی رادیو دبلیو در مکزیکو سیتی گفت: بعید می‌دانم این فیلم بتواند با مخاطبان مکزیکی ارتباط برقرار کند.

وی افزود: آنها نمی‌توانند با شخصیت اصلی فیلم (نوح با بازی راسل کرو) ارتباط عاطفی برقرار کنند زیرا این شخصیت هیچ ربطی به ماهیت انجیلی خود ندارد و نتیجه چیز خوبی از آب درنیامده است.

در این میان برخی تماشاگران فیلم «نوح» را به لحاظ جلوه‌های ویژه یک اثر برجسته دانسته و تحسین کرده‌اند ولی معتقدند که ریتم فیلم کند و خسته کننده است

«مانوئل سالگادو»، یکی از مخاطبان پس از تماشای فیلم «نوح» در مصاحبه با هالیوودریپوتر گفت: این فیلم با یک ریتم خیلی کند شروع شد ولی جلوتر که رفت بهتر شد.

مخاطب دیگر به نام «ورونیکا موراتالا» نیز گفت: در کل این فیلم را دوست نداشتم، خیلی ریتمش کند بود، از نظر من خیلی خسته کننده بود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، اکران فیلم «نوح» تاکنون در چندین کشور خاورمیانه به دلیل به تصویر کشیدن چهره حضرت نوح ممنوع شده ولی تاکنون در کشور مکزیک که غالب آنها کاتولیک هستند، با مخالفت چندانی روبرو نشده است. این درحالی است که 15 سال پیش از این، اکران فیلم «آخرین وسوسه مسیح» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» در سال 1988 میلادی در پی فشار کلیسای کاتولیک ممنوع شد ولی در نهایت مارس 2004 به نمایش درآمد و کمی بعد فیلم جنجال‌برانگیز دیگری از هالیوود با موضوع مذهب با نام «مصائب مسیح» به کارگردانی «مل گیبسون» در این کشور اکران شد

بنا بر این گزارش، فیلم «نوح» قرار است، 28 مارس در آمریکای شمالی به نمایش درآید.

نظر شما