شناسهٔ خبر: 13508 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشته زبان چینی در دانشگاه سمنان راه اندازی شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از ایجاد رشته زبان چینی در مقطع کارشناسی در دانشگاه سمنان از بهمن ماه امسال در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه خبر داد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ دکتر حمیدرضا محمدیان سمنانی گفت: با توجه به حجم بالای تبادلات تجاری ایران و چین و نیاز کشور به متخصصین آشنا به زبان چینی این رشته در دانشگاه سمنان ایجاد شده است.

 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان  با بیان اینکه دانشگاه سمنان جزء معدود دانشگاه هایی در کشور است که دارای رشته زبان چینی است، افزود: پذیرش دانشجو در رشته زبان چینی از بهمن ماه آغاز شده و ظرفیت پذیرش در این رشته حدود ۲۰ نفر است.

وی همچنین خاطر نشان کرد : دانشگاه سمنان در گروه زبانهای خارجی علاوه بر رشته زبان چینی در مقطع کارشناسی دارای رشته های زبان انگلیسی تا مقطع کارشناسی ارشد و عربی از مقطع کارشناسی تا دکتری است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان همچنین از پیگیری برای ایجاد دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی با هدف گسترش رشته زبانهای خارجی در دانشگاه سمنان خبر داد.

حمیدرضا محمدیان سمنانی گفت: موافقت هیئت امنا نیز برای ایجاد دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی در دانشگاه سمنان اخذ شده و پیگیری ها از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تاسیس این دانشکده در حال انجام است .

محمدیان با بیان اینکه این دانشکده به زودی در دانشگاه سمنان دایر می شود گفت : ایجاد این دانشکده به دلیل وجود رشته های زبان و ادبیات فارسی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ، رشته ادبیات مقاومت ، رشته زبان شناسی همگانی ، رشته زبان و ادبیات عربی از مقطع کارشناسی تا دکتری ، رشته زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی تا مقطع کارشناسی ارشد است.

دانشگاه سمنان اولین دانشگاه در کشور است که مجوز ایجاد دو واحد از رشته گویش سمنانی را از فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی دریافت کرده است.

 
 

نظر شما