شناسهٔ خبر: 13533 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امام خمینی(ره) ما را در جهان آبرومند کردند

عبدالله مناجیت" مترجم کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره) به زبان تايي در تايلند در ديدار با رايزن فرهنگي كشورمان گفت: امام خمینی(ره) ما را در جهان آبرومند کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ " عبدالله مناجیت" رئیس پيشين مؤسسه مطالعات اسلامی تایلند و از نویسندگان معروف شیعه این کشور با " مصطفي نجاريان"، رايزن فرهنگي كشورمان در بانكوك ديدار و گفتگو كرد.

 

 
در اين ديدار،"مناجیت" ضمن تعریف و تمجید از جمهوری اسلامی ایران و جایگاه شاخص ایران اسلامی در بین کشورهای اسلامی و جهان، گفت؛ ما افتخار می کنیم که شیعه هستیم و جمهوری اسلامی ایران هم یک کشور شیعه است که این مایه افتخار ما در جهان می باشد و امام خمینی (ره) شخصیتی بودند که ما را در جهان احیاء و آبرومند کردند و به همین خاطر شیعیان خود را مدیون رهبری آن امام و در حال حاضر نیز مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای می دانند.
 
 وي افزود: باید تلاش نمائیم تا پیروان خوبی برای اهل بیت(ع) و حامیانی صادق برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.
 
"مناجیت"، کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی(ره) را به زبان تایی ترجمه نموده که با حمایت رایزنی فرهنگی ايران در سال ۱۳۷۰ در دو مجلد منتشر شده و چاپ دوم آن نیز با حمایت این رایزنی در سال ۱۳۸۷ تجدید چاپ شد. با توجه به تمام شدن نسخه های این کتاب برای عرضه به جامعه مسلمانان و شیعیان این کشور، کتاب چهل حدیث را با اضافات و اصلاحات آماده نموده تا در یک جلد و به قطع رقعی و جلد گالینگور منتشر نماید.
 
"عبدالله مناجیت" رئیس پيشين مؤسسه مطالعات اسلامی تایلند و از نویسندگان معروف و برجسته شیعه این کشور است که سال گذشته به عنوان میهمان مدعو در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام شرکت نموده است. وی کتاب های زیادی را تألیف و ترجمه نموده است. برخی از آثار این مترجم و مؤلف به شرح ذیل است: ایران: از امپراتوری تا حکومت اسلامی، نجوم اسلامی،داستان پیدایش انسان (تاریخ آدم تا خاتم)، معجزه قرآن، عراق؛ از بین النهرین تا مدینه فاضله، مصر: از مهد تمدن تا بیداری اسلامی.

 

نظر شما