شناسهٔ خبر: 13604 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«كفش‌های خدمتكار» در نمایشگاه کتاب

مجموعه داستان «كفش‌های خدمتكار» اثر برنارد مالامود با ترجمه امیرمهدی حقیقت در نمایشگاه کتاب تهران ارایه می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ مجموعه «كفش‌های خدمتكار» شامل پانزده داستان كوتاه از این نویسنده مشهور آمریكایی است كه برنده‌ جایزه ملی كتاب آمریكا و پولیتزر شده است. 
مالامود  سال ۱۹۱۴ در بروکلین منتشر شد و در ۷۱ سالگی درگذشت. او ۸ رمان و ۶۵ داستان کوتاه نوشت و در سال ۱۹۹۷ داستان‌هایش را در یک مجموعه ۶۲۹ صفحه‌ای به چاپ رساند. وی در ۳۷ سال زندگی هنری خود، برنده جایزه ملی آمریکا شد و جوایز متعدد دیگری از جمله جایزه پولیتزر و مدال طلایی را برای یک عمر دستاورد هنری از سوی آکادمی ملی هنر و ادبیات دریافت کرد. 
«استعداد طبیعی» و «کارساز» نام مهم‌ترین رمان‌های وی هستند. رمان دیگری از این نویسنده با عنوان «دلال» که در سال ۱۹۶۶ منتشر شد توانست جایزه پولیتزر و جایزه ملی کتاب آمریکا را به خود اختصاص دهد. پس از درگذشت این نویسنده جایزه قلم برنارد مالامود به نام او راه‌اندازی شد که به وسیله بنیاد قلم فاكنر در واشنگتن اداره می‌شود. 
در توضیح این کتاب آمده است: «در داستان‌های مالامود، عناصر غم‏انگیز و خنده‏آور با هم تلفیق می‏شوند و روابط پیچیده‏ بین انسان‏ها را به سادگی و با چاشنی طنز بیان می‏کنند. نویسنده در هر داستانش ما را با انسانی خاص و منحصر به ‌فرد مواجه می‌کند و به مقطع حساسی از زندگی او می‌برد. مالامود در طول زندگی خود هشت رمان و ده‌ها داستان كوتاه نوشت و در كنار فیلیپ راث و سال بلو از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم آمریكا به شمار می‌رود. مجموعه‌ حاضر گزیده‌ای از داستان‌های كوتاه اوست كه بیشتر آن‌ها اولین‌بار است به فارسی ترجمه و منتشر می‌شوند.» 
«فریب‌خوردگان بزرگ»، «قهرمانان واقعی»، «تاج نقره‌ای»، «فروشنده» و «بانوی دریاچه» آثاری هستند که از مالامود به فارسی ترجمه شده‌اند. 
«كفش‌های خدمتكار» اثر مالامود با ترجمه امیرمهدی حقیقت، در ۲۳۲ صفحه، با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و به بهای ۱۱ هزار تومان از سوی نشر افق به چاپ رسیده است.

نظر شما