شناسهٔ خبر: 13631 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عیدی موزه هنرهای معاصر به هنر دوستان

موزه هنرهای معاصر تهران،‌ فرصتی نوروزی را برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار هنری پدید آورده است تا در ایام تعطیلات نوروز، نگاه جامعی به نمایشگاه «سیری در هنر معاصر ایران» داشته باشند.

به گزارش «فرهنگ امروز»؛ به نقل از فارس؛ «سیری در هنر معاصر ایران» عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی کاظم چلیپا  و ایرج اسکندری از هنرمندان نقاش سال‌های بعد از انقلاب است که از بهمن‌ماه سال جاری در بخش جنبی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

این نمایشگاه که برای نخستین بار با موضوع مرور آثار دو هنرمند نقاش دوران انقلاب و  جنگ تحمیلی برپا شده است، در سال نو نیز ادامه یافته و از روز سوم عید نوروز تا ۲۸ فروردین‌ماه پذیرای علاقه‌مندان به آثار هنری خواهد بود.

این نمایشگاه شامل ۱۵۷ اثر نقاشی و حجم از کاظم چلیپا و ایرج اسکندری است که در فاصله دهه ۵۰ تا ۹۰ خلق شده و برای نخستین بار در قالب یک نمایشگاه جامع در موزه هنرهای معاصر تهران روی دیوار رفته است.

این آثار از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران،‌ حوزه هنری، موزه امام علی (ع)،‌ بانک پاسارگاد،‌ موزه صبا،‌ مؤسسه توسعه هنرهای معاصر و مجموعه شخصی این دو هنرمند گردآوری شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه سیری در هنر معاصر ایران می توانند از روز سوم تا 28 فروردین ماه ، همه روزه به جز جمعه ها و روز های 12 تا 15 فروردین ماه از ساعت 10 صبح تا 6 بعداز ظهر به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

نظر شما