شناسهٔ خبر: 13641 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگرانی رهبری در خصوص مسائل فرهنگی ریشه‌دار است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بیانات رهبر انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان، یک بسته جامع در تبیین وظایف نخبگان و هادیان امت در مسیر تقویت فرهنگ ما و شناخت تحولات بنیادی داخلی و بین‌المللی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان درباره نگرانی‌های رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ گفت: نگرانی فرهنگی رهبری دیرپا و ریشه‌دار است و این نگرانی‌ها هم بر همان اساس نگرانی‌های فرهنگی گذشته ایشان است. رهبری تا کنون به گونه‌های مختلف از قبیل تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و سپس ناتوی فرهنگی این نگرانی‌ها را مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی فرهنگ افزود: برای برون رفت از این شرایط و پیروزی در این جنگ فرهنگی راهکارهایی از قبیل ارتقاء فرهنگ عمومی، مهندسی فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد و از آن‌ها کمک گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیدار شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر انقلاب گفت: رهبر انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی را به عنوان قرارگاه اصلی فرهنگی کشور مشخص کردند و در دیدار با اعضای این شورا بر این نکته تاکید کردند که فرهنگ موضوع حاشیه‌ای نیست بلکه متن و اصل و مبنای کارهاست. شورای عالی انقلاب فرهنگی سند مهندسی فرهنگی را تصویب و ابلاغ کرده است و از این پس این سند به عنوان قانون است و همه مسئولین باید خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

آیت الله عباس کعبی با اشاره به پیوست فرهنگی تصریح کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که همه کارهای کشور دارای پیوست فرهنگی باشد و به طور مثال اگر بودجه‌های سالیانه دارای پیوست فرهنگی باشند بسیاری از نگرانی‌ها در صرف بودجه‌ کشور در حوزه‌های مختلف از بین می‌رود. مدیران فرهنگی باید هر چه سریعتر اوضاع فرهنگی را ساماندهی کنند و برای این ساماندهی می‌توانند از نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه استفاده کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: اجرایی شدن اسنادی از قبیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند مهندسی فرهنگی برای رفع مشکلات فرهنگی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما