شناسهٔ خبر: 13669 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دلایل مخالفت دانشگاه‎ها با میهمانی و انتقال دانشجویان

مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: ثبت نام میهمانی و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی 94-93 از اول اردیبهشت ماه 93 در سامانه میهمانی و نقل و انتقال دانشجویی صورت می‎گیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدحسن یوسفی گفت: دانشجویان از اول تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند که تقاضاهای خود را ثبت کنند.

مدیرکل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه های مبدا و دانشگاه های مقصد در فاصله بین اول خرداد تا پایان مرداد ۹۳ این فرایند را بررسی می کنند و پاسخ خود را از طریق سامانه ارایه می دهند.

وی افزود: پاسخ نهایی به درخواست های میهمانی و انتقال در اوایل شهریور از طریق سامانه به دانشجویان اعلام می شود.

یوسفی با اشاره به بیشترین مخالفت دانشگاه ها با درخواست های میهمانی و انتقال دانشجویان گفت: یکی از بیشترین مخالفت ها مربوط به درخواست‌های میهمانی از دانشگاه های نوپا است.

وی افزود: با درخواست میهمانی این دانشجویان به دلیل اینکه کلاس های درس از حد نصاب خارج می شود مخالفت می شود.

مدیر کل دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان افزود: دسته دیگر مخالفت‌های میهمانی و انتقال مربوط به دانشگاه های برتر است که این دانشگاه ها با درخواست انتقال مخالفت می کنند.

وی تاکید کرد: نوع دیگر مخالفت ها بازهم توسط دانشگاه های برتر صورت می گیرد به دلیل اینکه در برخی رشته های خاص با محدودیت مواجه هستند و متقاضی آن رشته ها نیز زیاد است برای همین به دلیل کمبود ظرفیت با این درخواست ها در رشته های خاص مخالفت می شود.

یوسفی افزود: آخرین مخالفت نیز با درخواست‌های میهمانی مبنا به دانشگاه های برتر است که معمولا با آن مخالفت می شود.

 

نظر شما