شناسهٔ خبر: 13672 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«سی‌مرد و سی‌مرغ» به نمایشگاه کتاب می‌رود

انتشارات عصر داستان ویراست نهایی رمان «سی‌مرد و ‌سی‌مرغ» نوشته اکبر صحرایی را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ کتاب «سی‌مرد و ‌سی‌مرغ» داستان نوجوانی را در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر روایت می­‌کند که با وجود سن و سال کم، با علاقه زیاد و به‌طور داوطلبانه به جبهه می‌رود و با تلاش‌های مکرر آنجا می‌ماند.

به گفته نویسنده، نوجوان قهرمان این داستان که در فرم اصلی آن از متون ملی استفاده شده، از یک حرکت شعاری احساسی به شعور و درک خاصی از شرایط می‌رسد.

صحرایی در مورد علت انتخاب عنوان کتابش هم می‌گوید: سی‌مرغ هم در شاهنامه و هم در اثر عطار نیشابوری دیده می‌شود که با وجود مشکلات زیاد به قله قاف می‌رسدو در این کتاب، قله قاف همان پیروزی در جبهه جنگ است و منظور از سی مرد، ۳۰ میلیون نفر از رزمندگان و خانوده‌ها و نسل‌اولی‌هایی هستند که برای رسیدن به قله قاف فداکاری کرده‌اند. موضوعی که باید مورد توجه همه جامعه ایرانی قرار بگیرد، درک این است که کسی که داوطلبانه به جنگ رفته، چه انگیزه‌ای داشته است.

«سی‌مرد و سی‌مرغ» در ۱۸۸ صفحه‌ که شامل هفت فصل با برداشت از هفت‌خوان رستم می‌شود به‌زودی از سوی انتشارات عصرداستان وابسته به بنیاد ادبیات داستانی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

نظر شما