شناسهٔ خبر: 13694 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعتبارات مصوب تنها پاسخگوی هزینه‌های جاری است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این معاونت با توجه به نرخ تورم 30 میلیارد اعتبار برای سال آینده نیاز دارد، گفت: با این حال بودجه‌ای که بر اساس مصوبه برای معاونت دانشجویی در نظر گرفته شده است 22.5 میلیارد تومان است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ مصطفی محقق با بیان اینکه بخشی از مشکلات اعتباری که وزارت بهداشت دچار آن است به بخش‌های درمانی، بیمارستانی و حوزه آموزشی مربوط می‌شود، اظهار کرد: ۳۰ میلیارد بودجه‌ای که جهت تامین هزینه‌های سال آینده معاونت دانشجویی در نظر گرفته است بدون در نظر گرفتن انجام عملیات عمرانی و یا برنامه‌های فرهنگی جدید برای دانشگاه است.

 

وی با تاکید بر اینکه با اختصاص ۲۲.۵ میلیارد تومان بودجه به معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران این بخش برای سال آینده ۷.۵ میلیارد تومان کسری اعتبار خواهد داشت، افزود: این میزان کسری اعتبار باید از سایر محل‌های تامین بودجه مثل کمک‌های دانشگاه و در درآمدهایی که دانشگاه از بخش‌هایی مانند پول تغذیه و اجاره اماکن صنفی و برخی اماکن تربیت بدنی به دست می‌آید، تامین شود.

 

محقق درباره بخش درآمدی معاونت دانشجویی و فرهنگی خاطرنشان کرد: بخشی از این درآمد از پول تغذیه‌ای محسوب می‌شود که دانشجویان می‌پردازند که با اینکه تنها بخشی از کل هزینه تمام شده غذا است اما چون پولی است که توسط افراد حقیقی از خارج به حساب معاونت ریخته می‌شود جزو درآمد به حساب می‌آید.

 

وی افزود: علاوه بر این حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان نیز معاونت دانشجویی از محل اجاره اماکن تربیت بدنی و اماکن صنفی که در خوابگاه‌ها و یا دانشگاه است به دست می‌آورد.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود این است که اعتبارات معاونت دانشجویی تنها پاسخگوی هزینه‌های جاری دانشگاه است، تصریح کرد: در صورتی که معاونت دانشگاه بخواهد کارهای عمرانی چون تعمیر خوابگاه‌ها و تجهیزات فرسوده خوابگاه‌ها را انجام دهد، نیازمند بودجه‌ای است که در اعتبارات مصوب معاونت در نظر گرفته نشده است.

 

وی همچنین تصریح کرد: بخش دیگری از عملیات عمرانی لازم برای دانشگاه علوم پزشکی تهران اختصاص خوابگاه به دانشجویان PHD و رزیدنتی است که برای این امر نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

 

محقق با تاکید بر اینکه رئیس دانشگاه و هیات رئیسه بر اساس گزارشات معاونت دانشجویی از وضعیت عمرانی، قول تخصیص اعتباراتی خارج از بودجه مصوب برای تعمیرات داده‌اند، گفت: البته دانشگاه نیز منتظر است ابتدا کمک‌های وزارت بهداشت را برای این بخش محاسبه و دریافت کند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران ۳۰ تا ۴۰ ساختمان است که مجموعا بیش از چهار برابر مجموعه بیمارستان امام خمینی وسعت دارد، تصریح کرد: حداقل هزینه مورد نیاز جهت نگهداری این ساختمان‌ها و تعمیرات تجهیزات فرسوده آن دو میلیارد تومان است.

نظر شما