شناسهٔ خبر: 13717 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دارابی: وجود رقابت فشرده شبکه‌ها در تولید برنامه‌های نوروز۹۳

معاون سیمای رسانه ملی گفت: رقابت فشرده شبکه‌ها در تولید برنامه‌های نوروز، کار ما را در انتخاب بهترین‌ها سخت می‌کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی دارابی معاون سیمای رسانه ملی، در ادامه بازدید از روند تولید برنامه‌های نوروزی شبکه‌های سیما، شب گذشته با حضور در لوکیشن مجموعه ۱۳ قسمتی «روزای بد، بدر»  با عوامل تولید این مجموعه گفت‌وگو کرد.

دارابی در این بازدید ابتدا از سعید آقاخانی برای ساخت فیلم سینمایی «لامپ ۱۰۰» قدردانی و این فیلم را کاری ارزنده توصیف و بر حمایت تلویزیون در تولید مجموعه‌ها و تله‌فیلم‌های اجتماعی نظیر «لامپ ۱۰۰» تاکید کرد.

دارابی همچنین با قدردانی از عوامل تولید مجموعه «روزای بد، بدر» گفت: سریال نوروزی شبکه سه سیما به لحاظ داستان خوب، حضور بازیگران باتجربه، کارگردانی و عوامل فنی قابل توجه است و امیدواریم مورد رضایت مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به داستان مجموعه گفت: داستان سریال در مورد قشر زحمتکش سرایداران مدرسه‌هاست و همه ما بهترین سال‌های عمر خود را در کنار این قشر گذرانده‌ایم و خاطرات خوبی از باباهای مدرسه داریم.

معاون سیما در ادامه از رقابت تنگاتنگ شبکه‌ها در تولید مجموعه‌های نمایشی خبر داد و افزود: رقابت فشرده شبکه‌ها در تولید برنامه‌های طنز، مسابقات جذاب، پخش فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های معارفی و مستندهای روز دنیا کار ما را در انتخاب برترین‌های نوروزی سخت‌تر می‌کند.

دارابی همچنین تلاش همکاران خود را در زمینه تهیه جدول پخش کامل با زمان بندی خوب ستودنی توصیف کرد و اضافه کرد: در ۲۰ شبکه تلویزیونی همکاران ما با زمانبندی‌های دقیق به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌اند که هر شخص با هر سلیقه و در هر سن به شبکه مجازی دلخواه خود دسترسی دارد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تلویزیون در این ایام مجموعه رنگین برنامه‌های نوروزی لحظاتی شاد برای مردم کشورمان رقم زند و خوشبختانه مردم به رسانه ملی محبت دارند و آن را از خود می‌دانند.

معاون سیما همچنین از پخش ۴ سریال ویژه نوروز، ۱۲۶ فیلم سینمایی ایرانی و خارجی خبر داد و تاکید کرد: امسال علاقمندان به سینمای معناگرا نیز می‌توانند هر روز ساعت ۱۴:۳۰ بیننده یک فیلم سینمایی در شبکه قرآن و معارف سیما باشند.

در بازدید از مجموعه نوروزی شبکه سه سیما، ساکنین و اهالی محل استقرار لوکیشن با استقبال از معاون و مدیران سیما لحظاتی با دارابی گفت‌وگو کردند. یکی از اهالی محل در گفت‌وگو با معاون سیما گفت: از زمانی که این گروه در محله ما مستقر شده‌اند متوجه شده‌ایم که فیلمسازی چه کار سختی است و همکاران شما برای پرکردن آنتن و تهیه برنامه های چه زحمتی می‌کشند.

«روزای بد، بدر» داستان زندگی سرایداری را روایت می‌کند که پس از ۳۰ سال فعالیت در آستانه بازنشستگی قرار دارد و تصمیم به جا‌به‌جایی می‌گیرد. فرزند او در آستانه ازدواج است و قرار بوده مراسم عروسی او را در مدرسه بگیرند. در این میان ماجراهایی برای وی و خانواده اش پیش می‌آید.

این مجموعه در طول ایام نوروز هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

عوامل این سریال نوروزی عبارتند از: نویسنده: برزو نیک نژاد، کارگردان :سعید آقاخانی، تهیه کننده: ایرج محمدی و مهران مهام و بازیگران :هومن برق نورد، مریم امیرجلالی، غلامرضا نیکخواه، مهرناز بیات، امیررضا میرآقا، بیژن بنفشه‌خواه ،مهران رجبی و بازیگر خردسال محمدرضا شیر خانلو.

نظر شما