شناسهٔ خبر: 13724 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای سبک زندگی اسلامی و جامه عمل پوشاندن به خواسته‎های رهبری

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طرح سبک زندگی اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب را یک مساله کلیدی خواند و گفت: اگر همین موضوع را خوب پیاده کنیم شاید همه خواسته‎های رهبر انقلاب تامین شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ علی مطهری در همایش فعالان فرهنگی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) گفت: استقلال فرهنگی یکی از شعارهای اصلی انقلاب است و مهمتر از استقلال سیاسی و اقتصادی است.

وی با بیان این که استقلال اقتصادی و سیاسی زمانی محقق می شود که استقلال فرهنگی محقق شده باشد، به مساله سبک زندگی اسلامی در این راستا اشاره کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خود باختگی نسبت به فرهنگ بیگانه که امروز، فرهنگ غربی است و گرایش به سبک زندگی غربی ، انقلاب اسلامی را تهدید می کند که در اثر برنامه های ماهواره ای و توطئه های غرب به سبک زندگی غربی گرایش پیدا می کنیم.

وی افزود: گاهی از سبک زندگی اسلامی دور می شویم ، ولی به آن توجه نمی کنیم و نمونه آن بالا رفتن آمار طلاق به دلایل فرهنگی است ؛ چرا که روش زندگی ما به روش غربی نزدیک می شود.

مطهری از مساله عفاف در سبک زندگی اسلامی یاد کرد و گفت: متاسفانه مانند غربی ها به مساله عفاف توجه نمی کنیم در حالی که قرآن چنین مسائلی را بسیار مهم می داند.

وی در پایان تاکید کرد: رفتارهای اجتماعی ما و همچنین فرهنگ عمومی مانند نحوه رانندگی یا میزان نشاط جامعه و یا رواج کلمات بیگانه در فرهنگ ما به گونه ای است که این مسایل برای بسیاری از مردم عادی شده است.

نظر شما